Карл Албрехт е роден на 20 февруари 1920 г. в Есен, като син на миньор и квалифициран пекар. Архивът на община Мюнциг отбелязва, „че родното място и датата на раждане, както и много друга лична информация от живота на Албрехт не са потвърдени".
Заради пневмокониоза (белодробно професионално заболяване) бащата е трябвало да се откаже от професията си в добивната промишленост и приема нископлатена работа във фабрика за хляб, а по-късно майка му отваря в миньорското предградие на Есен Шьонебек малък магазин за хранителни стоки, за да гарантира на семейството повече постъпления.
След като завършва гимназия, Карл започва стаж в престижния есенски магазин за деликатеси Weiler, а брат му Тео получава образованието си направо в магазина на майката. И двамата братя участват като войници по време на Втората световна война. По време на кампанията на Източния фронт Карл е бил ранен.
След като се връщат от фронта, през 1946 г. двамата братя поемат бакалията на майка си Ана. Те я управляват успешно и отварят нови магазини. През 1950 г. притежават верига от 13 бакалии в старинен стил, а 10 години по-късно вече имат 300 магазина и годишен оборот от 90 млн. марки.
С възхода на супермаркетите обаче магазините в съседство до жилищата на хората започват да стават излишни. Супермаркетите Kaiser и Deutscher Supermarkt се разрастват, те разчитат на самообслужване и изграждат големи щандове за месо и зеленчуци. Клиентелата на братя Албрехт се отдръпва. А двамата братя се провалят с опитвате си да стартират свои самостоятелни супермаркети. Конкуренцията е твърде силна.
Албрехт се пробват и с идеята за отваряне на магазини за търговия на едро за бизнеса – бъдещият бизнес модел на Metro. Под името Alio те се осмеляват да изградят Cash & Carry магазин - и отново се провалят.
Третият опит е в крайна сметка успешен. Вместо пищно заредени рафтове, в магазините сега има оскъдна гама от продукти, но за съвсем ниски цени. Албрет откриват дискаунта. Според революционната за времето си идея цените на стоките се поддържат ниски чрез ограничен асортимент и опростена оперативна дейност.
През следващите няколко години двамата предприемчиви братя пробват една рискована форма на дистрибуция, по-късно станала известна в Германия, а след това и в цяла Европа под името "дискаунт". Тя се характеризира с добре управляван подбор на стоките, както и чрез избягване на използването на декорация, реклама и сложни и скъпи обзавеждания на магазините.
От първия магазин с новия формат на продажби в Динслакен в края на 1961 г. започва истинска търговска революция. Почти десет години по-късно във федералната република вече има повече от 600 търговски обекта с името Aldi в повече от 300 града.