Някои музиканти се оплакват колко малко пари изкарват от стрийминг услугите. Други обаче правят нещо по въпроса.
Vulfpeck е фънк банда, която е издала няколко ретро албума, но наскоро пусна Sleepify – албум, направен от нищо друго, освен тишина, пише BusinessWeek.
Всъщност това е интересен бизнес експеримент, а не опит за музикално остроумие. Идеята на проекта е потребителите спокойно да могат да слушат „песните“ чрез стрийминг услуга, генерирайки парични отчисления за бандата.
Плановете на Vulfpeck са да използва постъпленията, за да замине на турне. Това е гениален рекламен трик, а погледнато от друга гледна точка показва начина, по който музиката се оценява в дигиталната епоха.
10-те песни от „тихия“ албум станаха най-известната музика на групата, пусната в Spotify и вече са пускани повече от 1 115 000 пъти. От своя стана музикалната платформа плаща между 0,6 и 0,84 цента за песен, сочат данни, публикувани от компанията през декември. Това означава, че Vulfpeck са изкарали между 6700 и 9400 долара от необичайното си начинание.
Едва ли може да се очаква с тази сума да бъде организирано турне като Watch the Throne на Кание Уест и Джей-Зи. По думите на барабаниста Джак Стратън Vulfpeck досега никога не е била на турне и е имала две участия за три години.
Стратън не е противник на стрийминга. Той твърди, че Spotify върши страхотна работа за представяне на музика и смята, че около 10 на сто от новите фенове на бандата идват именно от услугата. Останалата част са хора, които откриват Vulfpeck онлайн, посочва той. Тихите песни са довели до огромен интерес към музиката на групата.
Изглежда Spotify се усмихва на Vulfpeck. Говорителят на компанията посочва, че ходът е изключително умен, но все пак не пропуска да отбележи, че екипът на Spotify предпочита по-ранните албуми на бандата.
Ако групата иска да започне да печели сериозно от странния си проект, може би ще е по-добре да спре се рекламира напразно на ботовете. Писането на програми, които осигуряват трафик, вече се е превърнало в сериозен бизнес в дигиталната реклама, където подобни измами са широко признат проблем.
През миналата година компанията Broadcast Interactive Media изчисли, че брандовете губят 180 млн. долара годишно, като плащат, за да се рекламират на роботи, чиято единствена цел е да надхитрят системата. От Spotify обаче не желаят да коментират дали някога е трябвало да се справят с трафик, „привнесен“ от ботове.