IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Там, където музиката среща визуалното изкуство

Или как бизнес моделът на музикалната индустрия работи успешно за художниците

12:20 | 09.03.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Лоугън Хикс, който твърди, че новият бизнес модел му дава повече свобода да твори. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Лоугън Хикс, който твърди, че новият бизнес модел му дава повече свобода да твори. Снимка: архив Ройтерс

“Ако сте милиардер и купувате произведения на изкуството, искаме да ви познаваме”, посочва Клайн. “Ако нямате пари и сте студент, но изкуството ви допада, искаме да познаваме и вас”. Студент, който сега може да си позволи само малко копие за 100 долара, след десетина години може да купува творби от по 25 000 долара. Но истинското предизвикателство е как да бъде увеличена публиката, която се интересува от визуално изкуство.

“Ако можехте да вземете 15 000 деца, които ходят на концертите на Green Day или на фестивала Warped tour, и да ги заведете да разгледат произведения на изкуството, те със сигурност биха го харесали”, твърди Магнарела. “Но те не знаят, че то е тук, не знаят, че съществува, не познават тези артисти. Така че вместо да доведем малка група от колекционери, въпросът пред нас е как да стигнем до масите. Как мога да накарам 16-годишната ми дъщеря да се вълнува толкова от визуално изкуство, колкото от музика?”.

Един от начините, чрез които може да се случи това, е чрез директен контакт с музикалните фенове. Когато Green Day издават осмия си студиен албум “21st Century Breakdown”, Магнарела и Клайн поръчват на Лоугън Хикс да направи изложба, основана на текстовете в албума. Той изпраща текстовете на 18 различни художници, които създават по една картина за всяка песен. Така е създадена изложба в лондонска галерия по време на британското турне на Green Day. В рамките на лятното турне на местата, където свири бандата, се поставят LED екрани, на които се показват произведенията на изкуството. Феновете имат възможност да изтеглят изображенията напълно безплатно от интернет.

Креативният екип предлага и друг начин за насърчаване интереса към изкуството. През 2010 г. те популяризират шоуто на художника Чарминг Бейкър в Ню Йорк. За целта раздават 10 000 флайера и 25 000 картички на минувачи по улиците. Въпреки че абсолютно всички картини от изложбата са продадени предварително, посетителите имат възможност да се сдобият с лимитирана серия принтове, които се продават на цени между 100 и 500 долара. В краен случай могат да се приберат у дома с безплатна картичка, стикер или книга за спомен.

“Никой, който дойде на шоуто, няма да си тръгне с празни ръце”, подчертава Клайн.

В крайна сметка усилията им се отплащат. Когато започват работа с Чарминг Бейкър, картините му се продават за около 2500 долара, а пред последния месец в Лос Анджелис достигат до 150 000 долара, твърди Клайн.

От гледна точка на творците работата с Магнарела и Клайн е доста привлекателна, тъй като им дава повече творческа свобода. “Това е страхотно, защото мога да продължавам да правя това, което по принцип правя”, хвали се Хикс. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:03 | 11.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още