IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как Грамитата пълнят джобовете на изпълнителите

През последните 10 години музикалните награди са имали средна аудитория от около 24 млн. души

10:33 | 26.01.14 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	През последните 10 години Грамитата са имали средна аудитория от около 24 млн. души. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

През последните 10 години Грамитата са имали средна аудитория от около 24 млн. души. Снимка: Ройтерс

Националната академия за звукозаписно изкуство и наука, която е домакин на 56-те награди "Грами" на 26 януари, е известна с ужасните си решения, пише Businessweek.

През 1966 г. нейните членове решиха, че най-добрата рок песен е "Winchester Cathedral" на New Vaudeville Band, а не "Eleanor Rigby" на Beatles или "Good Vibrations" на Beach Boys. Двайсет години поо-късно те избраха парчето "We Are the World" за песен на годината пред "Born in the U.S.A." на Брус Спрингстийн. А през 2001 г. рапърът Сиско бе номиниран за четири награди за албума, който включваше "Thong Song".

Но шоуто е добро в едно нещо - да продава музика. "Грамитата са най-големият двигател на увеличението на продажбите", твърди Дейвид Бакула от Nielsen Entertainment. "Те представят неизвестни артисти на хората, които не са традиционните купувачи на музика, и дори могат отново да съживят албуми, които вече са продали милиони копия", допълва той.

През последните 10 години Грамитата са имали средна аудитория от около 24 млн. души, а средностатистическият им зрител е на възраст от 42 години. Музикантите рядко имат достъп до много зрители, а излъчването на наградите, което трае около 3-4 часа, включва възможно най-много изпълнения, често съчетавайки артисти в недотам сполучливи дуети като например Елтън Джон и Еминем или Тейлър Суифт и Стиви Никс. Тази тенденция продължава и тази година със съвместна изява на Стиви Уондър и Daft Punk. Да се надяваме, че на Стиви няма да му се наложи да носи каска.

Когато Адел изпълни своя песен на Грамитата през 2012 г. албумът ѝ "21" вече бе продал 6 млн. копия и бе най-продаваният за 2011 г. Въпреки това на следващата седмица продажбите му скочиха от 122 000 на 730 000 - увеличение с 500% за албум, излязъл преди една година. Нетолкова популярни албуми понякога регистрират още по-големи скокове: албумът "River" на Хърби Хенкок дори не бе в първата половина на Billboard 200, преди да спечели наградата за албум на годината през 2008 г. Седмица по-късно той вече бе на 5-о място.  Номинираните също печелят. Миналата година бандата Alabama Shakes бе номинирана за три награди. Тя не ги спечели, но в следващите седмици албумът ѝ "Boys & Girls" се покачи с 14 позиции в Billboard 200 до 6-о място.

Според Бакула най-големите увеличения на продажбите през тази година вероятно ще се за Lorde - сценичният псевдоним на Ела Йелич-О'Конър - 17-годишна изпълнителка от Нова Зеландия, която изпълнява хитовото парче Royals. То държеше първата позиция в Billboard 200 в продължение на девет седмици, но Lorde все още не е позната на по-зрелите фенове на музиката. Тази година тя е номинирана за седем награди, а освен това ще се изяви и на сцената.

Даниел Турес от Amoeba Music в Лос Анджелис споделя, че всяка година има едно голямо изпълнение, което взривява публиката. Той обаче се затруднява в прогнозите си за тазгодишните награди. "Има шанс това да е Lorde", признава той, но залага на Сара Барелис - 34-годишна поп певица, която свири на пиано. Тя е номинирана за албум на годината. Ще се появи на сцената на Грамитата заедно с Карол Кинг. "Ако се справи както трябва може тази година да влезе в ролята на Адел", казва Турес.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:29 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още