Икономическата и финансовата кризата засегнаха и студентите, които искат да работят, за да се издържат, докато следват. Кандидат-висшистите се избиват буквално за постове като мияч на чинии, сервитьор, куриер или разносвач на цветя из ресторантите. Ето защо френските студенти проявяват изобретателност и търсят оригинални и сравнително прилични начини, за да печелят пари, пише в. Figaro, цитиран от БТА.
С помощта на интернет мнозина студенти се специализират в изработката на дребни и новаторски бижута, като например камъчета, оцветени в най-странни краски и нанизани като гривни или колиета.
Ако студентите са добри готвачи, то те могат да се впуснат в начинание, наречено Супертенджера. Принципът е следният - приготвеното ядене /яхния или кекс/ е прекалено голямо за нуждите на студента. Тогава той решава да продаде онази част, която няма да яде и я предлага в интернет срещу съответната цена.
Във Франция на мода сред студентите са и гледачите на кучета, които правят компания на домашните любимци в отсъствието на техните стопани. Понякога вместо кучета, студентите гледачи наглеждат котки, хамстери и дори змии.
Ако студентите страдат от излишък на нежност, която няма с кого да споделят, то те може да предлагат ласки под наем, по примера на американката Джаклин Самюъл. Нейните услуги, в които няма нищо сексуално, вървят на цени между 40 и 140 евро.
Студентите, които разполагат с овощна градинка пред къщата, която обитават, могат да продават отгледаната в нея реколта или пък да правят туршии и сладка, които да предлагат на колегите си.
Някои по-разкрепостени студенти могат да се "продават" като лица, изпитващи качеството на секс играчки, по примера на англичанина Нат Гарви, който е първият в света упражняващ тази професия срещу тлъст хонорар. В еврозоната има доста секс сайтове, които набират хора, които да тестват срещу добро възнаграждение продуктите, които се готвят да предлагат за продан.
Студенти с личен автомобил пък могат да отдават част от неговата площ за реклама, като за това могат да получат между 40 и 500 евро в зависимост от размера на предложената квадратура, навъртените километри, видимостта на рекламата и периода на рекламиране.