Германецът може да избира между 78 дезодоранта
За щастие на Beiersdorf има Бразилия. Топла страна, където хората се потят много. В допълнение – страна с повишаващ се просперитет. Бразилците имат достатъчно пари, за да си купят козметика. И започват да се страхуват от смущаващите моменти.
Бразилия има 200 милиона жители. Това са 400 милиона мишници. Тя е Китай за производителите на дезодоранти.
Главният герой вдига ръката си, сега вече не е с халат. Маркетинг мениджърът контролира раменете му. И тук трябва да се направи компромис. Дългите косми не са естествени, защото дългите косми под мишниците се възприемат като нехигиенични от много германски мъже. Но бразилците продължават да намират обръснатите подмишници за женствени.
Актьорът е направил правилния избор за дължина на космите, мениджърът е доволна, асистент-режисьорът крещи: "И моля ви се!" Камерата работи.
Три часа по-късно актьорът вече е направил 25 дубъла. Ароматът на дезодоранта е в цялата стая. Грижлив и ненатрапчив трябва да бъде той, но също така свеж и мъжествен, такава поне е идеята.
Резултатът се състои от 31 субстанции, амбра например, миризма, извлечена от червата на кашалот и жлезите на синия кит, и мускус, много мускус - силно ароматно маслообразно вещество, което се получава от жлезите на кабарга – вид елен, който живее само в Азия.
Взимат мускус, за да привличат жените. И модерния мъж също, ако бизнесът потръгне. Най-малкото, миризмата на мускус по принцип се възприема като мъжествена, заради което, също както и амбрата, вече се произвежда само по синтетичен път. В противен случай на света нямаше да останат нито сини китове, нито кабарги.
Парфюмите днес не се срещат само в дезодорантите, но също така и в шампоана за коса, в пяната за бръснене и перлите за вани, в пастата за зъби и в перилните препарати. Супермаркетите пръскат своите зали с аромат на печено пиле, а който влезе в чисто нов автомобил и смята, че той мирише на кожа от седалките, се заблуждава. Това са изкуствени молекули за аромат, произведени от компании като германската Symrise AG в Холцминден, най-големият световен производител на аромати и един от най-важните доставчици на Beiersdorf.
Първият поддържащ актьор е в погрешна баня, плочките са жълти. Той също е бил избран сред десетки кандидати, но според други критерии: има бледа кожа и малко мускули, веднага се натрапва разликата с главния герой. Той също така взима дезодорант, но на него не пише "Nivea", нито нещо друго. Той се пръска с анонимния спрей и в същото време някой го удря с чук по крака.
Поне така може да си помислим, ако чуем вика му. Поддържащият актьор маха с ръце, посяга към сешоара и насочва горещия въздух натам, където е болката – под мишниците, които са били напръскани с анонимния дезодорант.
Влизат трима други поддържащи актьори, те хленчат, крещят, разтривайки бузите си, блъскат се в раменете си, играят ужасна агония, причинена от неприятелски за кожата дезодоранти.
Това е идеята на рекламния клип – да се покаже на хората, че дезодорантите причиняват болка, с изключение на Sensitive Protect. Освен това да бъде шумен и рязък, за да се откроява сред останалите клипове.
Германският мъж може не само да избира между 78 дезодоранти. Той също така вижда няколко хиляди реклами на година. Сега към тях се присъединява още една.
Имиграционните служители на летището в Мелбърн имат трудна задача. Те преследват контрабандисти на кокаин и похитители на самолети, а понякога трябва да измъкнат и оръжието си от кобура. Добри неща за Dmax, ТВ програма за мъжете. „Внимание, мито! Добре дошли в Австралия“ е програмата, която се излъчва на 16 януари сутринта, между девет и десет часа.
В 9.42 часа е рекламната пауза, в която за първи път ще се види рекламата на Sensitive Protect. В края на клипа новият дезодорант се показва на целия екран, мъжки глас казва "Стоп на болката – със серията за чувствителна кожа на Nivea for Men". Тогава започва и следващият клип, реклама на следващия брой на списанието Men’s Health. Темата на корицата: „Оттървете се от коремчето“.
Beiersdorf е платила на една агенция да намери правилните слотове за клипа. Програми, които се гледат предимно от мъжете. Само през първата седмица клипът може да се види 80 пъти. Той се излъчва сутрин, обед и вечер, след новините и забавните сериали, в телевизионната борса на новинарския канал N-TV, след сериала The Simpsons на ProSieben, в спортното шоу на ARD.
Всеки мъж на възраст между 25 и 40 години, който редовно гледа телевизия, трябва да види рекламата най-малко два пъти, това е целта. Всеки трябва да знае, че има нов дезодорант. Ако той не го види по телевизията, тогава - в интернет. При безплатните доставчици на електронна поща GMX, WEB.DE, MSN, или може би на страниците на RTL, Viva или MTV.
Филмът там се гледа като т. нар. Pre-Roll-Ad, кратка реклама, която се появява преди други, по-дълги видеоклипове. Маркетинг мениджърите обичат тази форма на реклама. Ако съвременният мъж отвори уебсайт, за да прочете електронната си поща или да гледа видео клип, той не излиза веднага от сайта, както прави с телевизията, когато започва рекламата. Има само един единствен клип, който е дълъг двадесет или тридесет секунди, твърде кратко време, за да се иде до тоалетната, твърде кратък, за да се вземе бира от хладилника.
Така че мъжът остава пред монитора и гледа новия дезодорант, и ако кликва набързо с мишката, умишлено или по погрешка, след това се приземява на интернет страницата на Nivea for Men и на призива „Направи си собствен видео ремикс“. Това е вирусът.
Той се крие във виртуален микс пулт, "един вид бийтбокс", на който клипът може да бъде сглобен наново. Човекът пред монитора може да подреди сам виковете и крясъците с ударни ритми и мелодии. Компютърът смесва звуковете с откъси от клипа.
преди 12 години хубава статия ама малко кратичка ми се вижда...;) можеше да се напишат още няколко странички отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Господин Бойчо Попов, писах Ви преди няколко дена, днес писах и на редактора на тази статия. Очевидно имейлите, които сте посочили, са фиктивни.А ето, че сега се намериха четящи и знаещи хора, които намират други пробойни в текстовете Ви, освен тези, за които съм Ви писал. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години А имате ли уредени права за ползването на материала? Защото със сигурност не отговаря на критериите за безплатно ползване: http://***.zeitverlag.de/presse/rechte-und-lizenzen/freie-nutzung/, които казват, че вече публикуван материал може да се използва само за цитиране (това очевидно не е нашият случай), а освен това трябва надлежно се сложи линк към оригиналния материал (какъвто тук липсва). Поздрави и весел ден! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Отбелязано е още в първия абзац. Никой не иска да си приписва чужди заслуги. Ако беше авторски текст, щеше да е изписан с автор, каквато е политиката на ***. В случая цитираният текст пояснява кой е направил превода/компилацията и кой е бил редактор. Поздрави и хубав ден! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години По статията е работил екип на вестник Die Zeit (http://***.zeit.de/2012/09/DOS-Massenprodukt-Deo), а не Бойчо Попов. Щеше да е хубаво *** да го отбележат това. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ами кой те кара? Купувай си *** на другите. Пък най-добре, не се бръсни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Блестяща статия! Много добре показва как хората продават все повече ненужни неща, и унищожават природните ресурси само заради егото на потребителите. Това е растежа, с който ни пълнят главите и който води до балоните. Нищо, лека полека ще се балансират нещата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Козметиката на нивеа за мъже е леш. от личен опит го казвам. никога няма да си купя пяна за бръснене или автършейв от тази марка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар