IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ще изчезнат ли визитните картички от лицето на бизнеса?

Размяната на файлове с мобилните технологии е доста по-бърза и удобна от физическите визитки Дигитализацията обаче размива границата между служебния и личния живот

13:00 | 01.03.11 г.
Ще изчезнат ли визитните картички от лицето на бизнеса?

Индустриите може и да търпят промени, марките сменят имената си, фирми се създават и фалират, но едно нещо като че ли остава непокътнато през годините – визитната картичка.

Размяната на визитни картички между двама души, които се срещат за първи път по работа (а и не само) е ритуал, който е толкова стар, колкото и създаването на бизнес, пише BBC News.

За повечето от нас размяната на бизнес контакти е важен момент – ясен сигнал за това, че връзката с отсрещната страна е установена и човекът доброволно се е съгласил да контактува с нас.

С навлизането на мобилните технологии в живота на хората обаче се появиха и начини, които се опитват да осигурят алтернатива на старомодните вече визитни картички.

И преди, както и след навлизането на електронната комуникация, хората се стремят да откриват нови начини да споделят информация един с друг – от пращане на мейли до размяна на телефонни номера или свързване в социални мрежи.

Появиха се голям брой услуги, които се опитват да се възползват от тренда, включително и приложение за телефони, което позволява на човек да изпраща контакти директно през телефона си.

Когато цялата информация е обобщена и е качена на едно устройство, това улеснява човек и го избавя от необходимостта да носи непрестанно визитника със себе си или да се тревожи, че картичките ще свършат.

Технологиите дават възможност на човек да добави информация директно в профила на контакта си, премахвайки необходимостта от дописване на ръка или нуждата от ровене в купища събрани картички, докато нужната накрая не изплува от множеството.

Нараства и зависимостта на човек от мобилните му устройства. Те вече са помощник в стремежа на хората да подредят ежедневието си, ангажиментите си и графика.

Обръщането към дигиталните технологии има и още предимства. Търговците биха могли да изпратят или предадат информация, която е трудно да бъде отбелязана на една малка визитка – като портфолио, дори автобиография.

Инвеститорите също отдават заслуженото на бизнес технологията. Sequoia Capital – дружество със смесен капитал, което инвестира в компании като Google, Apple, PayPal или Oracle, е вложило близо 20 млн. долара в Bump Technologies – компания, която бе основана преди две години в Силициевата долина в Калифорния, САЩ и която пусна приложение за мобилни телефони, с помощта на което хората могат да купуват и продават контактите си само с няколко докосвания на телефона.

Междувременно LikedIn, най-големият портал за бизнес контакти в света, планира излизане на борсата и публично предлагане на дялове от компанията. Според анализатори при пускането на фирмата на борсата, тя ще бъде оценена на близо 175 млн. долара.

Независимо че на пазара навлизат все по-нови и съвременни технологии, все още има хора, които предпочитат традиционния начин за размяна на информация. Дори и те обаче няма как да останат незасегнати от всеобщата тенденция за дигитализация.

Благодарение на новите технологии, разходите за производство на физическите визитки намаляха. Това позволява на онези, които искат да се откроят от конкурентите си във визията и формата на визитките, да изберат ламинирани, пластмасови или други видове дизайнерски картички, които до преди бяха доста по-скъпи от обикновените картонени.

С размяната на визитки са свързани и различни обичаи и културни различия в страните. Ако за американците например небрежният жест с изкарването на визитка от портфейла е обичаен и отработен, бизнесмените в Япония ще предадат визитната си картичка с уважение, държейки я с две ръце, в израз на почитта си към отсрещната страна.

Независимо как се разменят, предоставянето на контакти е достатъчно красноречив жест за доверие и желание за общуване. Онова обаче, което става ясно с напредване на технологиите и размяната на детайли онлайн, е това, че разликата между личните и професионални контакти се размива.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още