IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Господ АД

...или как църквата оцелява по време на криза

10:01 | 04.05.10 г.
Господ АД
Църквата е известна като една от най-богатите институции, натрупала апетитни парчета земя из целия свят и богатства през годините. Освен наследствените си авоари обаче, божиите служители могат да разчитат и на дарения, спонсорства и благодеяния не само от посетителите в храмовете, но и от фирми, които искат да си направят реклама на някое от организираните от църквата събития. Такова е например показването на Торинската плащеница в италианския град.

За да я видят хиляди хора се стичат от целия свят, за да се наредят на колона, дълга няколкостотин метра, която бавно пълзи през центъра на Торино, разказва германският вестник Handelsberg.

Торинската плащеница е бледо парче тъкан с дължина 4,36 метра и ширина 1,10 метра, защитено от дебело предпазно стъкло. За католиците това е платното, в което е било завито и погребано тялото на Исус Христос преди близо 2000 години.

Дали това е истина обаче никой не знае.

Плащеницата обаче е сред най-известните християнски реликви и част от основния капитал на световния концерн, наречен "католическа църква".

Църквата сега е в криза - сривът на световната икономика намали приходите от църковни данъци, но най-вече пострада имиджът на божиите служители. Вихрят се скандали за сексуално насилие, силна критика срещу администрацията на сегашния папа, оставки.

Торинската плащеница е добър пример за това, как корпорация "Господ АД" със седалище в Рим се опитва да излъска позацапания си образ, като при това помежду другото успява и да спечели доста пари.

Реликвата се излага за първи път от 2000г. Няма редовен график за показването й, това се решава от папата, а сега моментът е доста подходящ, пише изданието.

За шестте седмици, през които плащеницата може да се види, Торино очаква 2 милиона посетители - до 50 000 души всеки ден.

На площада Сан Кастело се предлагат какви ли не стоки - от броеници за по няколко евро до възглавници с бродерия на плащеницата за по 135 евро.

Бюджетът на комитета, който организира поклонението пред плащеницата, е 5 млн. евро. Два милиона идват от две спестовни каси в Торино, 1 млн. - от област Пиемонте, 1 млн. - от самия град Торино и още 750 хил. - от провинцията. Самата църква плаща едва 250 хил. евро, като разполага с 54 спонсори, които безплатно осигуряват необходимото. Производителят на спортни стоки Kappa осигурява за организаторите близо 5 000 дъждобрана, Fiat предоставя автомобили за най-важните гости и организаторите, Telecom Italia оборудва медицинския център. Общо църквата спестява още един милион евро.

Близо 4 500 жители на Торино пък доброволно (и безплатно) помагат за провеждане на събитието.

Ден след ден 16 000 души преминават през дверите на катедралата. В магазина след входа за южната кула (един от трите магазина за сувенири) се продава "катедрален ликьор" по 18 евро бутилката, различни видове тамян по 3 евро, записи на църковна музика по 4,90 евро. Върху всички стоки е печатът на катедралата, който трябва да гарантира, че печалбите няма да отидат в чужди ръце.
 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:39 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още