Иран се превърна в седмият по големина световен потребител на козметични продукти, като в страната за козметика се харчат по 2,1 млрд. долара годишно, съобщава местното издание Iran Daily.
Според проучване на частната анализаторска компания TMBA иранското потребление съставлява 29% от целия козметичен пазар в Близкия Изток.
Около 14 млн. ирански жени на възраст между 15 и 45 години, живеещи в големите градове, харчат средно около седем долара на месец за разкрасяващи продукти, се казва в доклада.
Средната месечна заплата в Иран е 600-700 долара.
Като предимство на местния пазар се изтква фактът, че близо половината от 74-милионното население е под 30 години.
От TMBA не посочват своя подредба на лидерите по потребление на козметика в света и уточняват, че анализът им се базира не на точни данни за покупките в Иран, а на приблизителни оценки.
Иран има производство на козметични продукти, но вносната козметика има огромен дял от пазара.