IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Google спечели срещу Dior и Kenzo

Делото бе заведено от холдинга за луксозни стоки LVMH, но съда излезе с решение в полза на интернет компанията

09:04 | 24.03.10 г.
Google спечели срещу Dior и Kenzo
Интернет компанията Google спечели дело в Европейския съд, което продължи няколко години. Процесът бе с участието на френския производител на луксозни стоки LVMH. Решението е постановено от съда на 23 март, съобщава АР.
 
Холдингът LVMH започна делото срещу Google заради системата за реклама AdWords. При задаване на ключова дума, която може да бъде и наименование на търговска марка, системата отвежда търсещия в сайтове, които са си платили за услугата да бъдат показвани. Това чий сайт се показва най-отгоре сред платените се определя автоматично спрямо кой каква сума е платил за реклама В жалбата на LVMH е описано, че сред рекламодателите, които се показват при търсене на някой от брандовете на холдинга, могат да се покажат и фирми фалшификатори на стоките на луксозните марки.

Според решението на съда, Google не нарушава изключителните права на производителите на луксозни стоки, като използва търговски марки като ключови думи за търсене. Представител на конгломерата LVMH, който е собственик на марки като Dior, Louis Vuitton, Moet & Chandon, Kenzo, посочи, че в този случай притежателят на търговските марки може да претърпи щети.
 
Съдът е взел предвид доводите на LVMH и е постановил, че холдинговото дружество може да предявява иск за обезщетение към Google във френски съд, ако може да докаже, че използването на марка в заявките за търсене все пак е причинило вреда на оригиналната търговска марка.

 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:02 | 27.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още