Японските мъже са започнали да купуват все повече козметика, независимо че заплатите им падат и безработицата нараства.
Митцури Йонекава, говорител на Nissan, който е смятан за един от най-красивите мъже в Токио и често присъства на страниците на лайфстайл списанията, споделя, че е добавил още една подробност към сутрешния си ритуал за суха кожа след ставане. 32-годишният мъж използва специално почистващо мляко преди да отиде на работа.
„Старая се да изглеждам спретнат и да правя добро впечатление“, обяснява пред Bloomberg Йонекава, един от 82-мата мъже, излъчени от списание Ханако за красиви мъже. „Кожата ми губи влагата си. Когато бях на 20 години не ползвах нищо, но сега е различно“.
Продажбите на мъжка козметика в Япония са скочили със 17% през 2008 година спрямо 0,2% спад в индустриалния сектор, показват данни на Министерството на търговията.
Именно на японския пазар се дължат 10% от продажбите на козметика и тоалетни принадлежности за 2008 година, показва лондонският анализатор на пазара Euromonitor.
Студентите полагат най-много грижи за кожата си, за овлажняването и почистването й, и за различни разкрасителни процедури Те са дори по-заинтересовани от салоните за красота, отколкото от коли, показва проучване сред 1600 младежи, проведено от Асоциацията на японските автомобилостроители. Целта била да се установи защо през изминалата 2009 година продажбите на коли са спаднали с 9,3% до 4,6 милиона автомобили – най-ниското ниво от 1977 година насам.
„Все повече и повече мъже се феминизират и желанието им да изглеждат добре става все по-голямо“, казва Коичи Огава, главен портфолио мениджър в Daiwa SB Investments.
Имайки предвид, че голяма част от мъжете не са ползвали изобщо продукти за разкрасяване или тепърва започват да се интересуват от това, как да се грижат за външния си вид, пазарът за мъжка козметика се оказва неразработена ниша, която се оказва доста успешна и предстои да бъде разработена занапред.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.