IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Chivas Regal – успехът на една мечта

Единствената цел на братята Чивас, когато са създавали едно от най-добрите уискита в света, е била да предложат нещо уникално на клиентите си

15:43 | 02.02.10 г.
Chivas Regal – успехът на една мечта
Chivas Regal е смятано за едно от най-известните марки уиски в света. Успехът на създателите му обаче съвсем не е случаен. Джеймс и Джон Чивас от самото начало мечтаели да създадат меко уиски, приятно за консумация в компанията на приятели. Това е история на една напитка, която разказва за това как мечтата им се превърнала в реалност, а страстта на двамата братята по-късно довела до различните видове Chivas Regal.
 
Амбициозният план на Джеймс и Джон Чивас е бил достатъчно прост, подобно на всички гениални идеи – те са искали просто да създадат и предложат продукт с високо качество.
 
Една мечта
Тъй като по онова време малцовото уиски не се е отличавало с особено качество, братята Чивас заложили именно на това. В магазина си те добавили този артикул като допълнение към най-добрите храни и напитки, произведени в Шотландия, които заможните клиенти могли да купят и опитат – там имало кулинарни изкушения от цял свят: кафе от Ориента, екзотични подправки, най-добрият френски коняк и ром от Карибските острови.
 
Тъй като се оказало, че месното шотландско уиски не отговаря на високите стандарти на стоките в магазина, двамата братя решили да създадат продукт, който да отговаря на вкусовете клиентите им. Славата на новата напитка се разпространила доста бързо и скоро Джеймс и Джон започнали да посрещат на прага на своя магазин гости с бутилка уиски в ръка.
След няколко години селектиране и опити те създали известната и до днес марка Chivas Regal 12: богата и ароматна напитка, олицетворение на техните мечти.
 
Кралско уиски
Когато през 1837 г. кралица Виктория седнала на престола, тя се оказала в центъра на разрастваща се империя. Посрещането на важни особи в кралския дворец изисквало храни и напитки от най-висока класа. При едно от първите си посещения в Шотландия, кралицата се влюбва в красотата и спокойствието на това място и започнала да прекарва все повече време в замъка Балморал. Свитата й започнала да търси най-добрите доставчици на продукти, достойни за кралската софра.
 
Така Джеймс Чивас получил писмо от лорд Ливърпул, в което благородникът съобщавал, че, благодарение на най-високото качество на продуктите и отличното обслужване, братята Чивас са избрани да официалните доставчици на кралица Виктория.
 
Уискито Chivas Regal 12, което те създават в началото на 20-ти век, бързо набира популярност и започва да се изнася предимно за САЩ и Канада, където жъне огромен успех, особено в периода, предшестващ „Сухия режим“.
 
Chivas Regal 12
Независимо че Chivas Regal 12 е с шотландско потекло, големият си търговски успех уискито дължи на народа отвъд Атлантическия океан. Именно там напитката на Джеймс и Джоунс пожънала небивал успех благодарение на невероятната любов към живота на американците и усета им за хубав алкохол.
 
В началото на века Америка е в подем и представлява страна с неограничени възможности, мащабни проекти и грандиозни планове. Благодарение на лекия си и благороден вкус, Chivas Regal било възприето като елемент от "стария свят", който бил високо оценен от "новите" американците, и много бързо намерил пътя към най-богатите домове в цяла Америка.
 
Първоначално уискито запазило традиционния си външен вид и не се продавало в луксозни опаковки, но скоро бил разработен разпознаваемия дизайн на етикета, който познаваме и днес.
 
Сребърен пакет, изобразяващ хералдически символи, разкрива благородния произход и рицарския дух на древен шотландски клан. Това изображение символизира духа и историята на Шотландия. Символите предават настроенията на времето и победния дух на братята Чивас. В Америка уискито също придобива символа на победата. Chivas Regal навлиза в киното, става участник в няколко филмови сцени, чаша уиски става неизменен атрибут на актьорите и скоро се превръща в символ на луксозния начин на живот.
 
Chivas Regal често се нарича най-лекото уиски в света. Добавянето на елитни сортове уиски (блендирането) е умение, което братята Чивас и техните наследници усъвършенстват в продължение на векове. Ето защо всяко стъкло Chivas Regal 12 винаги има един и същ, първокласен вкус.
 
Chivas Regal 18 – уникалният бленд
Веднага след появата си Chivas Regal 18 е отличен със златен медал на Международния конкурс за вина и спиртни напитки International 1998.
 
На етикета на всяка бутилка Chivas Regal 18 е изписано Gold Signature. Това означава само едно – бутилката съдържа уникална смес, резултат от допълнително отлежаване за още шест години. Цветът е много тъмен кехлибар с аромат на сушени плодове, подправки и крем карамел. Вкусът - особено мек и наситен, наподобяващ тъмен шоколад с изящни флорални нотки. Послевкусът е дълъг, топъл и запомнящ се.
 
Chivas Revolve
Chivas Revolve e създаден за тези, които ценят индивидуалността. Напитката демонстрира един изцяло нов поглед към уискито. С перфектната си и недостижима мекота, Chivas Revolve е предпочитан заради отличния си вкус и изискан цветен аромат дори и сред най-изтънчените ценители.
 
Оригиналността е подчертана от една уникална бутилка от тъмно стъкло, която е подобна по формата на тази от XIX век. Дъното на бутилката е направено неравномерно и се върти при докосване. Идеята за нестандартния дизайн възникнала още по времето на кралица Виктория, която била очарована от закачливото стъкло. Именно това дало и името на Chivas Revolve*.
 
*Revolve (от англ.) - въртя
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:21 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още