IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Луксозните стоки карат хората да чувстват вина

Най-предпочитани от хората стоки са автомобил, маркови дрехи, бижута и високотехнологични предмети

15:05 | 21.12.09 г.
Via Montenapoleone - най-скъпата улица в Милано
Via Montenapoleone - най-скъпата улица в Милано
Данните от проучване, направено в 11 страни, показват, че по Коледа купуването на луксозни стоки често е причина за последвало чувство за вина, предаде Reuters.

Изследването на маркетинговата фирма "Synovate" е обхванало 8100 души от Бразилия, Канада, Франция, Холандия, Хонконг, Индия, Испания, Тайван, ОАЕ, Великобритания и САЩ. Резултатите от него показват, че двама на всеки трима души при определени поводи си угаждат с луксозни стоки, но след това една трета от тях изпитват вина.

Над 30 процента от участниците в допитването определят лукса като "всичко над необходимото". Според 20 процента от анкетираните лукс е да имат време, за да правят каквото си поискат.

"Някои от нас смятат, че заслужават лукс и невъзмутимо се потапят в такъв, други му се наслаждават, но впоследствие изпитват вина, трети не могат да си го позволят, но го искат. За много хора луксът е нещо немислимо. Във време на рецесия луксозната търговия се оказва истинско предизвикателство", казва Джил Телфорд, експерт от "Synovate".

Предназначението на луксозните стоки е да карат хората да се чувстват добре. Около 32 процента от потребителите в Европа, Азия, Северна и Южна Америка обаче се обвиняват, след като са си купили нещо изискано. Тази зависимост е особено подчертана във Великобритания, където 72 процента от хората си купуват луксозни стоки, но половината от тях, предимно жени, чувстват вина след това. Подобно е съотношението и в САЩ.

От другата страна на везната са мнозинството потребители в Индия, Бразилия и Холандия, които не се чувстват виновни, след като си купят луксозна стока.

Данните от проучването показват още, че голяма част от любителите на лукса обичат да го "афишират". Близо половината от участниците в проучването споделят, че предпочитат да си купуват стоки с очебийно дизайнерско лого върху тях. В Индия, Хонконг и ОАЕ много хора се подчиняват на принципа "Ако имаш нещо, покажи го".

По-дискретни се оказват хората в Бразилия, Франция и Великобритания. Те не държат на дизайнерско лого върху стоките, което да "навират" в очите на другите.

На въпроса кой е най-луксозният артикул, който човек може да си купи, ако парите не представляват проблем, повечето участници в международното допитване отговарят "автомобил". Следват изискани бижута, маркови дрехи и високотехнологични приспособления.
 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:28 | 02.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още