IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Playboy си търси собственик

Собствениците на Playboy, един от най-известните брандове в света, продължават с преговорите за продажба на бизнеса

12:40 | 17.11.09 г.
Playboy си търси собственик
Издателската къща Playboy Enterprises вече няколко месеца търси новият си собственик. Известно е, че преговорите се водят с двама претенденти – единият от тях е оглавяващият подразделението за развлечения на списанието Playboy – Джим Грифитс, чиито партньори са компанията за фондови инвестиции Golden Gate Capital. Те преговарят за закупуване на бизнеса за 300 млн. долара. Паралелно с това преговори се водят и с Iconix Brand Group, която работи по финансовата отчетност на Playboy, съобщава Bloomberg.

Първият брой на списанието със снимка на Мерилин Монро на корицата излиза през декември 1953 година. Пикът на популярност идва през началото на 70-те години, когато световният тираж на списанието достига 7 млн. екземпляра.
 
Развитието на пазара обаче, ролята на интернет и видеоносителите изместват списанието от първите редици на интересите на читателите – за първата половина на 2009 година тиражът на Playboy спада с 9,2% до 2,45 млн. броя. По данни на бюрото, което събира данни за издателския бранш, за периода януари – септември рекламните доходи на Playboy са намалели с 33% до 34 млн. долара (за сравнение средния спад в сектора за същия период е с 20%).

От 1988 година директор на списанието е Кристи Хефнер – дъщеря на основателя на изданието Хю Хефнер, който е и собственик на 70% от акциите. До януари 2009 година Кристи Хефнер остава на своя пост. След нея мястото заема Скот Фландерс, който в момента на своето назначаване се зае с офертите за покупка. „През последните 10 години управлението на компанията не е било много успешно“, споделя пред Bloomberg Марк Бойер, президент на Boyar Asset Management, компанията, която управлява акциите на Playboy Enterprises. „Хю е вече на 83 години, ето защо е напълно възможно действително да продаде списанието.“

Един от най-силните активи на компанията е логото й с изображението на заек – той попада в класацията на 20-те най-разпознаваеми бранда в света. Възможно е именно той да е предизвикал интереса на компанията Iconix, специализирана в покупката на известни брандове. Нейно притежание вече са London Fog, Danskin и Mossimo.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:26 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още