IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

МетроТекстуалност

Общуването посредством смс-и създаде нов термин сред мъжкото съсловие – метротекстуалност

15:25 | 06.11.09 г.
МетроТекстуалност
Мъжете започват да стават все по-разкрепостени в отношението си един към друг и в разкриването на емоциите си, когато контактуват посредством съобщения помежду си. Според проучване на телефонната компания T-Mobile 22% от мъжете добавят знак за целувка (х) когато завършват съобщение до друг мъж.

Метротекстуалността е широко разпространена сред младежите между 18 и 24 годишна възраст, 75% от които редовно изпращат съобщения с целувка, а 48% признават, че това се е превърнало в практика сред групата им от приятели.

Голяма част от мъжете в тази възрастова група дори считат за нормално целувки да си разменят и непознати.

Метротекстуалността обаче не е приоритет на младите. 10% от мъжете над 55 години често изпращат целувки в съобщенията си до други мъже.

Оказва се, че метротекстуалното течение вече си е изработило и етикеция – малка целувка (х) изпращат 57% от анкетираните, феновете на голямата целувка (Х) са 17%, а един на всеки три е повече от щедър в изпращането на целувки до приятелите си с много малки символи (ххх).

Според психолога Рон Брейси мъжете традиционно не споделят емоциите си с приятели и имат навика да спотайват чувствата си.

„Посредством мобилната комуникация обаче, която предполага невербално общуване, което не е лице в лице, мъжете се отпускат и се чувстват по-свободни да изразят чувствата си“, обяснява Брейси, цитиран от Reuters.
 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:37 | 29.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още