Независимо че кризата се отразява и на пазара за луксозни стоки, производителите и търговците на аксесоари от класа лукс не се оплакват от спад в продажбите и интереса към марките.
„Действително има криза на пазара, но това винаги може да се приеме като възможност от страна на търговците. Имаме изключително успешна година и ще реализираме доста добра печалба“, казва Себастиан Манес, директор на отдел аксесоари на компанията Selfridges&Co пред Reuters.
Магазините на бранда във Великобритания се развиват изключително успешно и регистрират двоен ръст в продажбите, особено на чанти, в сравнение с миналата година. Съветът на търговците е насочен към голямото разнообразие, което трябва да се предлага на клиентите - всеки дизайнер има особено успешен модел, но въпреки това в магазините трябва да има избор, стоките трябва често да се сменят и да включват дори по-шокиращи модели, като тези на Martin Margiela, Westwood или Dries Van Noten.
Една от причините за силната за аксесоарите година е фактът, че повечето любители на марковите изделия наблягат именно на модните шалове, чанти, обувки или ръкавици, за да освежат гарбероба си от стари колекции, чието подновяване са оставили за по-благоприятни времена.
„Търсенето на вечерни и официални облекла е намаляло, но това на чанти, обувки и фулар (шалче от тънък и мек копринен или памучен плат) е нараснало, защото хората искат все пак да изглеждат модерно“, казва Симон Рондели, съсобственик на бутици Supperclub в Болония, Италия.
За второто тримесечие на тази година продажбите на кожени аксесоари в магазините на Hermes са нараснали с 21%. Dior, част от групата за луксозни марки LVMH, също отбелязва нарастване на продажбите си на кожени аксесоари – според главния изпълнителен директор на филиала на компанията допълнения към облеклото като голяма чанта или чифт ярки ръкавици винаги ще станат актуални както поради поносимата си цена, така и заради така важния акцент, който поставят върху облеклото.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.