IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Когато евтиното е на мода

Тежките времена за търговците на луксозни стоки се оказаха добър шанс за сайтовете, които продават модни стоки с отстъпка

15:20 | 11.09.09 г.
Когато евтиното е на мода
Рафтовете със скъпи обувки, дрехи и аксесоари седят пълни, почти недокосвани в магазините на Saks Fifth Avenue, Bergdorf Goodman, Bloomingdale. Такава е ситуацията в почти всеки търговски обект, който предлага скъпи вещи.
 
Като доказателство за спада на продажбите в сектора, Saks Incorporated, дъщерно дружество на Saks Fifth Avenue, наскоро обяви загуби от повече от 50 млн. долара за последните три месеца на годината до юли. Продажбите на фирмата са спаднали с повече от 20%. Рецесията явно е повлияла на апетита на хората към лукса.

Онлайн търговците на дизайнерски стоки в интернет обаче, които продават с намаление, процъфтяват. Спадът в продажбите на луксозните магазините ги принуди да подават остарелите си колекции на подобни сайтове, а клиентите, които от своя страна са затегнали коланите, се заглеждат все по-често в намалените стоки.

Ниските цени обаче не са единственото, с което съблазняват онлайн магазините. Към повечето сайтовете с намаления могат да се присъединят само онези, които са получили покана от друг член на „VIP обществото“. Това позволява на потребителите да бъдат уникални в избора си и да имат голям избор от размери, марки и цветове. Сайтовете често пускат оферти и за определен лимитиран период от време, не повече от 24 часа, по едно и също време всеки ден, което превръща пазаруването в очаквано събитие и придава доза надпревара за много от потребителите.

Дизайнерите от своя страна се възползват от наличието им и удобно и дискретно се освобождават от застоялите стоки в магазините си. Повечето потребители дори не знаят чии дрехи и аксеоари се продават в даден сайт докато не получат покана да се присъединят към него.

Въпреки всичко обаче според Хамилтън Соут, партньор в консултантската фирма HL Group, бъдещето на пазара на луксозни стоки няма да бъде в онлайн магазините, а в телевизията. Търговците трябва да спрат да мислят как да направят пазаруването интересно и да помислят за обратното – да превърнат забавлението в стока.
 
Според Соут зрителите скоро ще могат да използват дистанционното за пазаруване на стоки, които се появяват по телевизионните предавания, които гледат.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:48 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още