IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Само Louis Vuitton запазва блясъка си в короната на LVMN

Печелившата стратегия за развитие на бизнеса с луксозни стоки е насочването му към новите, развиващи се пазари и собствена дистрибуция

13:09 | 28.07.09 г.
Само Louis Vuitton запазва блясъка си в короната на LVMN

Кризата засяга всички сфери на икономиката, включително и пазара на луксозни стоки. Скъпите яхти поевтиняват, продажбите на швейцарски часовници падат, мобилните компании спират луксозните си линии за производство на ултра модерни, скъпи и стилни телефони със смарагди, злато и диаманти.

 

Империята за луксозни стоки LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton е поредната компания, която обяви в понеделник, че за първата половина на годината нетната й печалба е спаднала с 23% главно заради ниските продажба на магазините, в които се предлагат часовници, бижута, вино и спиртни напитки.

 

Международният холдинг, който има в портфолиото си продукти от ранга на коняка Hennessy и парфюмите J'Adore и Miss Dior Cherie, регистрира нетна печалба от 687 млн. евро за шестмесечието до юни тази година на фона на миналогодишните 891 млн. евро за същия период.

 

От LVMH коментират, че брандове, които контролират сами дистрибуцията на стоките си, като марката Louis Vuitton, запазват стабилността си на пазара въпреки финансовата криза. Брандът за модни и кожени изделия е и единствената фирма на конгломерата, която запазва стабилни позиции въпреки кризата - за първото полугодие на 2009 година марката е регистрирала 7% нарастване на оперативната печалба, а продажбите са се вдигнали с 8% до 2,98 млрд. евро, казват от компанията. Спадът в печалбите от оперативната дейност на дружества, специализирани в продажбата на часовниците и бижутата, както и на вината и спиртните напитки обаче е внушителен – те регистрират понижение съответно със 73% и 41%.

 

Компанията майка обвинява за лошите финансови резултати масовата дестабилизация през първата половина на годината, обвързана със „затруднената икономическа обстановка”. Постъпленията от продажби на шампанско, за реализацията на което се залага основно на вече разработените и утвърдени пазари, са ниски. За сметка на тях бизнесът с коняк, който навлезе на азиатските пазари, запази стабилността си, казват от LVMH пред Business Week.

 

Спадът в продажбите на ювелирните изделия не е изненадващ. Предвид финансовата криза онези, които разполагат със свободни средства за инвестиране, не се подлъгват вече от рисковите форми за бърза печалба и предпочитат инвестиция в уникален, ултра скъп, но за сметка на това гарантиращ възвръщаемостта си предмет. Бижутата не са удачна инвестиция поради факта, че цената им идва от ръчния труд, не толкова от стойността на вложените материали. Ето защо не е чудно, че докато LVMH регистрират спадове в продажбите си, желаещите да се сдобият с изключително редкия 32-каратов диамант се редят на опашки, за да го зърнат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:03 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още