Electronic Arts е сключила споразумение с Ла Лига за спонсорство на висшето футболно първенство на Испания, заменяйки най-голямата банка в страната Banco Santander като основен спонсор, съобщава Bloomberg.
Съгласно споразумението по време на мачовете в Ла Лига ще се излъчва бранда на калифорнийската компания EA Sports, се казва в изявление на двете страни. Финансовите условия и точният срок на сделката, която ще влезе в сила от сезон 2023-24 г., не са разкрити.
Партньорството ще позволи на компанията за игри да свърже добре познатия си франчайз със спортни игри с едно от най-престижните футболни първенства в Европа, в което играят звезди като Карим Бензема от Реал Мадрид и от този сезон Роберт Левандовски от Барселона.
„Ла Лига е изключително важно, докато започване да ускоряваме футболната ни платформа в цял свят“, казва Дейвид Джайсън, вицепрезидент по бранда на EA SPORTS. “Имаме амбиции да разширим платформата си и да ангажираме милиони и милиони фенове навсякъде по света“.
Новото споразумение ще надгради отношения между двете страни, според които EA е официален партньор в сферата на видео игрите на Ла Лига. Сделката бе удължена с десет години през 2020 г.
За ЕА сделката се случва, след като през май не успя да сключи нова лицензионна сделка с FIFA, за да запази брандинга на франчайза си с едноименната футболна видеоигра.
Ла Лига и Santander обявиха миналия месец решението си да прекратят споразумението си за спонсорство, датиращо от сезон 2016/3017 г.
Ла Лига сключи сделка за 2 млрд. евро със CVC Capital Partners през декември за инвестиция в новосъздадено дъщерно дружество, което дава на фонда дял от приходите от правата за излъчване.
Същия месец испанската телекомуникационна компания Telefonica и базираната в Лондон стрийминг компания DAZN спечелиха права на излъчване на около половината от мачовете в испанското топ първенство за пет години в търг, който оцени правата на 4,95 млрд. евро. През март DAZN прехвърли правата на излъчване за мачовете на Telefonica в сделка на стойност 1,4 млрд. евро.