PepsiCo обяви, че инвестира 550 млн. долара в производителя на енергийни напитки Celsius Holdings, като част от дългогодишна дистрибуционна сделка за по-малката компания, пише CNBC.
Цената на акциите на Celsius нарасна с 8% преди началото на борсовия ден, с което пазарната стойност на фирмата достигна 6,7 млрд. долара.
Celsius очаква да спечели повече място на рафтовете на търговците на дребно и да се появи и в независими търговски обекти, като бензиностанции. Pepsi започва да помага за дистрибуцията от днес.
Инвестицията на Pepsi в Celsius обхваща миноритарен дял от близо 8,5% в компанията. Гигантът за храни и напитки също така ще номинира директор, който ще влезе в борда на Celsius.
Celsius, която е основана през 2005 г., се радваше на огромния растеж на продажбите на енергийните си напитки по време на пандемията. През първото тримесечие приходите ѝ в САЩ скочиха с 217% до 123,5 млн. долара.
Компанията рекламира продуктите си като „здравословни“ енергийни напитки, насочени към по-младите потребители, които са активни и спортуват. Напитките на Celsius включват съставки като джинджифил и зелен чай, вместо изкуствени съставки или захар.
За Pepsi сделката може да е полезна за засилване на връзките ѝ на пазара на енергийни напитки. Това е един от най-бързо растящите сегменти на пазара на напитки, извън алкохолните, а Pepsi залага на енергийните предложения в последните години, докато покупките на газирани напитки намаляват. В началото на 2020 г. тя придоби производителя на енергийни напитки Rockstar за 3,85 млрд. долара с цел да възроди продажбите му.