Heineken отчете по-добри от очакваното приходи от продажби, след като по-високите цени не попречиха на потребителите да пият повече във възстановяващите се барове, кафенета и ресторанти по света, пише Bloomberg.
Вторият по големина производител на бира в света каза, че обемите, които е продал през първото полугодие, са нараснали със 7,6% на органична база. Това се оказа над средната прогноза на анализаторите за 5,73% ръст. Органичните приходи са се повишили с 22% до 16,4 млрд. евро, подкрепени от увеличенията на цените, хубавото време в Европа и възстановяването в Латинска Америка.
„Нашите действия, свързани с цените, управлението на приходите и продуктивността, са компенсирали значителния инфлационен натиск върху разходната ни база“, коментира главният изпълнителен директор Долф ван ден Бринк.
Heineken запази прогнозата си за скромен растеж тази година, след като възстановяването на търсенето беше засегнато от войната в Украйна и от натиска от ръста на цените. Компанията обаче ревизира прогнозата си за 2023 г.
Нидерландската компания отчете коригирана нетна печалба от 1,33 млрд. евро за първата половина на годината, записвайки органичен ръст от 40% спрямо същия период на миналата година. По-рано производителят на Heineken, най-продаваната европейска светла бира, на Tiger, Sol и на сайдера Strongbow каза, че очаква удар от 400 млн. евро заради оттеглянето си от Русия след инвазията в Украйна.
По-рано тази година производителят предупреди, че е изправен пред най-лошата инфлация от десетилетие. Тогава компанията предупреди, че потребителите може да намалят консумацията на бира, което заплашва възстановяването на индустрията от пандемията.
Heineken също така повтори прогнозата си, че маржът на печалбата ще бъде стабилен или ще се увеличи слабо през тази година. За 2023 г. компанията заяви, че сега целта ѝ е да постигне средно до високо едноцифрено процентно увеличение на оперативната печалба.