Баскетболната звезда Леброн Джеймс се присъединява към базирания в Кобленц германски производител на велосипеди Canyon Bicycles. 37-годишният професионалист от „Лос Анджелис Лейкърс“, неговият довереник Маверик Картър и американският финансов инвеститор SC Holdings съвместно придобиха около 4% от Canyon за 30 млн. евро, съобщи говорител на белгийския инвестиционен холдинг Groupe Bruxelles Lambert (GBL). По този начин стойността на компанията се покачи на общо 750 млн. евро.
Джеймс се смята за любител на велосипедите. Canyon продава, наред с другото, състезателни велосипеди, планински велосипеди и обикновени велосипеди в премиум сегмента. Цените им често са няколко хиляди евро, а индивидуалните по специална поръчка могат да достигнат до 10 000 евро.
Според Financial Times през миналата година Canyon е реализирала приходи от 475 млн. евро. От 2016 г. насам приходите нарастват средно с 21% годишно. Очаква се Джеймс, който е спечелил общо четири шампионски титли в NBA с „Маями Хийт“, „Кливланд Кавалиърс“ и „Лос Анджелис Лейкърс“, да помогне на Canyon да завладее американския пазар.
„Леброн е един от най-известните спортисти в света и наистина се интересува от колоездене", цитира Financial Times думите на изпълнителния директор на Canyon Николас де Рос Уолъс. Мрежата от контакти на баскетболната звезда в американската спортна индустрия била „перфектното решение" за производителя на велосипеди, пояснява де Рос Уолъс.
Белгийската холдингова компания GBL, известна като основен акционер на Adidas, придоби мажоритарен дял от 52% в Canyon в края на 2020 г. за около 400 млн. евро. Основателят на германската компания Роман Арнолд продължава да държи 40-процентов дял в нея.
Набирането на средства от велосипедния бранд показва, че не всички стартиращи предприятия са засегнати от спадащите оценки, наблюдавани в технологичния сектор. Този месец шведската финтех компания Klarna набра свеж капитал с 86% отстъпка от оценката си от 2021 г. Де Рос Уолъс заяви пред FT, че компанията ще похарчи новите средства основно за разширяването си в САЩ - пазар, на който цели да удвои продажбите си през следващите четири години. Тъй като в момента годишните приходи на САЩ са по-малко от 100 млн. евро, „все още има много възможности", каза той.
Макар да е подкрепена от нарастващата популярност на колоезденето след началото на пандемията, компанията, подобно на своите конкуренти, е засегната от постоянни проблеми във веригата за доставки, като особено трудно се снабдява с компоненти за трансмисии, дискови спирачки и електронни компоненти. Canyon проектира сама своите велосипеди, а рамките и другите компоненти се произвеждат основно в Азия.
Проблемите с доставките „се подобряват, но много, много продукти все още са дефицитни", каза де Рос Уолъс, като добави, че повечето велосипеди биват продадени веднага след доставката им от Азия.