Procter & Gamble даде прогноза за годишната си печалба, която се оказа под очакванията на анализаторите, тъй като гигантът за потребителски стоки се сблъсква с нарастващи разходи за транспорт. Това изпрати цената на акциите на компанията с близо 4% надолу преди началото на борсовия ден, предава Ройтерс.
Пандемичните вълни, задръстените пристанища и растящите цени на суровините засягат бизнеса на производителите на потребителски продукти.
Компаниите повишават цените на продуктите си, за да компенсират по-големите си разходи, а това сега се посреща с известна съпротива от големите търговци на дребно, които се опасяват от отслабване на потребителското търсене заради ускоряващата се инфлация.
„За фискалната 2023 г. очакваме да е поредната година със значителни предизвикателства“, коментира главният изпълнителен директор на P&G Джон Мьолер.
Гигантът прогнозира, че печалбата му за 2023 г. ще бъде 5,93 долара на акция, под очакванията на анализаторите за 6,02 долара на акция. Компанията смята, че ще понесе удар от 3,3 млрд. долара от силния долар и по-високите разходи за суровини и транспорт.
По-силният долар обикновено намалява печалбата на компании като P&G, които имат глобални операции и прехвърлят чуждестранни валути в долари.
На коригирана база компанията е спечелила по 1,21 долара на акция за четвъртото фискално тримесечие, завършило на 30 юни, което се оказа малко под средната прогноза на анализаторите за 1,22 долара на акция по данни на Refinitiv.
Компанията заяви, че нетните ѝ приходи от продажби са нараснали с 3% до 19,52 млрд. долара, над очакванията на анализаторите за 19,41 млрд. долара, след като е спечелила от по-високите цени на своите продукти за домашна грижа и перилни препарати.
Цените на продуктите на различните брандове на P&G – от Gillette до Old Spice – са се увеличили средно с 8% през четвъртото фискално тримесечие, а обемът на продажбите се е свил с около 1%.
Компанията очаква органичният ръст на приходите от продажби да е между 3 и 5% за фискалната 2023 г. спрямо над 7% за 2022 г., което сигнализира забавяне на потребителското търсене.