Испанският футболен клуб Барселона е постигнал споразумение за продажба на допълнителен дял от медийните права на отбора в Ла Лига на частната инвестиционна компания Sixth Street, съобщава Bloomberg, позовавайки се на запознат източник.
Sixth Street, която през юни договори закупуването на 10% от телевизионни права за 217 млн. долара, сега купува допълнителни 15% за около 317 млн. долара, казва източникът, поискала анонимност заради конфиденциалност на информацията.
Представители на Барса и Sixth Sence са отказали коментар.
За Барса – футболен клуб, станал собственост на феновете си – продажбата ще увеличи капитала и финансите, повлияни от скъпите договори за привличане на звездни играчи. Президентът на Барса Жоан Лапорта каза в предишно изявление: „Активираме икономически лостове и изпълняване нашата търпелива, устойчива и ефективна стратегия, за да укрепим финансовата основа на клуба“.
Базираната в Сан Франциско Sixth Street управлява активи за 60 млрд. долара, сочи уебсайтът на компанията. Тя увеличи спортните си активи миналата година с придобиването на дял от 30% в отбора San Antonio Spurs от Националната баскетболна асоциация, като една трета от сделката отива за милиардера и основател на Dell Technologies Майкъл Дел, т.е. 10% дял. Компанията притежава и организатора на спортни забавления и събития Legends.
Sixth Street има партньорство и с конкурента на Барса Реал Мадрид. Двата футболни отбора ще се срещнат в приятелски мач в Лас Вегас в събота.