Потребителите намаляват покупките си на шоколад заради кризата с разходите на домакинствата в Европа и Съединените щати, сочат нови данни и коментари на директори от най-големите компании за шоколад в света, цитирани от Ройтерс.
Общият обем на продадения на дребно в САЩ шоколад е спаднал с 2-3% през последните няколко месеца, след като цените нараснаха с "висок едноцифрен процент до нисък двуцифрен процент", казва вицепрезидентът на Hershey Мелиса Пул, която отговаря за отношенията с инвеститори.
"Очакваме, че с напредването на годината… ще видим известно свиване на обемите", коментира Пул.
По-рано Hershey сигнализира, че очаква отслабване на търсенето. До скорошното понижение "потребителите не бяха намалили значително консумацията", посочва тя.
Продажбите на шоколад, особено в Съединените щати, нараснаха заедно с покупките на много потребителски стоки в късните етапи на коронавирусната пандемия, след като подкрепени от правителственитете стимули потребители, свикнали да купуват по повече за вкъщи, се насочиха и към тази категория.
Но компаниите за шоколад сега наблюдават промени в поведението на някои потребители - например мнозина избират отделни шоколади вместо цели пакети.
Според базираната в Чикаго компания за пазарни проучвания IRI обемът на продадените шоколадови продукти в САЩ се е свил с 1,5% спрямо година по-рано за 13-те седмици до 12 юни, след като цените са скочили с 8,2%.
"Ще видим шоколадът да става все по-чувствителен към цената. Потребителите ще се глезят, но с по-малки шоколади, малки глезотии. Ето защо виждате обемът на продажбите да се свива", коментира Даниел Садлър от IRI.