Производителят на безалкохолни напитки PepsiCo повиши прогнозата за приходите си за тази година, след като потребителите са се насочили към по-голяма консумация на чипсовете Doritos и са започнали да пият повече Gatorade през последното тримесечие, въпреки че цените се повишиха, пише CNBC.
Цената на акциите на компанията нарасна с по-малко от 1% преди началото на борсовия ден.
PepsiCo отчете 1,43 мрд. долара нетна печалба за второто тримесечие, или 1,03 долара на акция, спрямо 2,36 млрд. долара, или 1,70 долара на акция, година по-рано.
Въпреки че по-високите разходи натежаха на печалбата, гигантът за храни и напитки усети и по-големи предизвикателства от войната между Русия и Украйна. Тя отчете 1,17 млрд. долара удар, свързан с конфликта. Малко след началото на руската инвазия в Украйна през миналото тримесечие Pepsi каза, че временно спира продажбите си в Русия, освен тези на продукти от първа необходимост, като храна за бебета. Сега компанията се опитва да спре или да препозиционира част от руските си сокове и млечни продукти.
Като се изключат някои елементи, компанията е спечелила по 1,86 долара на акция, което е над средната прогноза на анализаторите за 1,74 долара на акция, сочат данни на Refinitiv.
Нетните приходи от продажби са се увеличили с 5,25% до 20,23 млрд. долара, което е над очакванията за 19,51 млрд. долара. Органичните приходи, които премахват ефекта от придобиванията и продажбите на активи, са скочили с 13% през тримесечието.
За 2022 г. Pepsi очаква 10% ръст на органичните приходи спрямо по-ранната прогноза за 8%. Това е второто поредно тримесечие, в което компанията повишава прогнозата си за приходите, но не прави промени по тази за печалбата.