Продажбите на нискоалкохолни и безалкохолни бири във Великобритания почти са се удвоили за пет години, след като по-слаби версии на световни брандове като Heineken и Budweiser са помогнали да се привлекат потребители от безалкохолни газирани напитки, пише Financial Times.
Потребителите във Великобритания са купили нискоалкохолни и безалкохолни бири за 454 млн. долара през 2021 г. спрямо 240 млн. долара през 2016 г., посочва консултантската компания IWSR. Световните пивовари са се възползвали от по-ниските нива на употреба на алкохол сред по-младите поколения и от нови маркетинг идеи.
Продажбите на безалкохолно пиво, което съдържа под 0,5% алкохол, възлизат на 184 млн. долара – над три пъти повече от сумата от 52 млн. долара отпреди пет години, макар че като цяло пазарът на бира се е свил.
Тревър Стърлинг, анализатор в Bernstein, казва, че страната се е превърнала в „една от горещите точки“ за растеж на нискоалкохолни и безалкохолни бири.
„Това е по-скоро вид безалкохолна напитка за възрастни, а не заместник на алкохол. Приемането на продуктите вероятно е по-високо, отколкото очаквах“, казва Стърлинг.
Британските иновации като Nanny State на Brewdog, стартирана през 2011 г., и Ghost Ship на Adnams, представена през 2012 г., са помогнали на британския пазар да спечели летящ старт, казва той.
Фернандо Тененбаум, главен финансов директор на Anheuser-Busch InBev, коментира, че най-големият пивовар в света отчита двуцифрен годишен растеж на нискоалкохолните и безалкохолните бири с по-слаби версии на брандове като Budweiser, Corona, Becks и Leffe, продавани във Великобритания.
„Допреди пет години никой не инвестираше сериозно в това“, казва той. „Научихме, че е по-добре да разширяваме пазара на основните брандове, вместо да развиваме нови такива“.
Технологията се развива, казва той, а пивоварите сега премахват алкохола от готова бира, вместо да спират процеса по средата. Нискоалкохолните и безалкохолните бири сега формират 3,1% от британския пазар на пиво, казва iWSR, спрямо 2,7% глобално.
Представянето на версията 0.0 на водещата марка на Heineken през 2017 г. бе повратен момент, казват анализаторите, заедно с решението ѝ да използва безалкохолната версия като спонсор на Лига Европа на УЕФА и Формула 1.
Според Емили Нийл, ръководител на проучванията в IWSR, рекламирането на нискоалкохолни напитки е отчасти търговско решение.
„Това, което виждате на пазари като Великобритания и САЩ, е, че потребителите стават все по-осъзнати за здравето си. Има по-голям дял млади потребители, които не пият изобщо или искат употребата им да е умерена“, казва тя.
„Това е и стремеж на компаниите да изпълнят своите ESG (екологични, социални и управленски) цели, за да направят наистина нещо за въпросите, свързани с отговорното пиене“, допълва тя.
Безалкохолните бири често носят по-голяма печалба, защото не се налага акциз, казва Стърлинг, макар че според Нийл по-високите разходи за производство и съхранение може да намалят това предимство.
AB InBev заяви преди 6 години, че целта ѝ е безалкохолните и нискоалкохолните бири да представляват една пета от продажбите и до 2025 г. - цел, която признава, че едва ли ще изпълни, тъй като в момента този процент е едва 6%. Тененбаум обаче казва, че целта е послужила като „сигнал, изпратен вътре в компанията“.
Според Нийл IWSR очаква нискоалкохолните напитки да останат „интересна ниша“ подобно на крафт бири, но не и да завземат голяма част от пазара.
преди 2 години Когато продажбите са се удвоили, това е двоен обем, а не с двоен ръст! Или ръст от 100% за 5 години . Еййй, тая икономическа терминология за нищо я нямате! отговор Сигнализирай за неуместен коментар