Печалбата на Anheuser-Busch InBev е нараснала, след като потребителите са подължили да купуват повече скъпи бири, което е компенсирало влиянието на нарастващите разходи, пише Bloomberg.
Печалбата за първото тримесечие преди данъци е нараснала със 7,4% на коригирана база, обяви компанията. Анализаторите очакваха 3,9% ръст. Цената на акциите нарасна с 3,6%.
Heineken и Carlsberg също записаха ръст на приходите от продажби, надминавайки прогнозите на анализаторите, до голяма степен благодарение на увеличенията на цените.
Досега потребителите, които се завръщат в баровете в САЩ и Европа след вдигането на блокадите, не са възпирани от необходимостта да плащат повече за бирата си, а по-високите цени все още не оказват съществено влияние върху обемите. Пивоварите зависят от техния апетит към по-скъпа бира, след като фючърсите върху алуминия достигнаха рекорди през последните месеци, докато разходите за ечемик и транспорт нараснаха.
Компаниите в Европа до голяма степен досега успяват да прехвърлят по-високите разходи върху потребителите, без да намалят твърде много потреблението. Nestle и Danone залагат на най-голямото увеличение на цените на продуктите си от години. Европейските производители на автомобили като Mercedes-Benz и BMW също успяха да прехвърлят по-високите си разходи на потребителите, като се фокусираха върху по-скъпите модели.
Приходите на AB InBev са нараснали с 11 на сто, обяви компанията. Продажбите на нискокалоричната бира Michelob Ultra са се увеличили с повече от 10% в САЩ, а гигантът твърди, че се разширява по-бързо от конкурентите си в сегмента на готовите за консумация спиртни напитки с продукти като коктейлите Cutwater например.
Приходите от продажби в Китай са спаднали с 1,2% заради Covid блокадите.
Компанията запази прогнозата за годишния ръст на коригираната си печалба преди данъци, такси, лихви и амортизация, като очаква той да е между 4 и 8 процента. Очакванията на анализаторите са за 5,9% повишение. AB InBev прогнозира дори по-бърз темп на растеж на приходите от продажби.
Базираната в Льовен, Белгия, компания миналия месец каза, че очаква 1,1 млрд. долара удар от продажбата на дела си в съвместното си предприятие в Русия.