Собственикът на Burger King - Restaurant Brands International, отчете тримесечни приходи и печалба, които надминаха очакванията на анализаторите благодарение на силния ръст на продажби в ресторантите на Burger, отворени от поне година зад граница, пише CNBC.
Приходите от продажби в обектите на международната верига, отворени от поне 12 месеца, са нарансали с 20,1% през тримесечието, но на вътрешния пазар не бележат изменение, докато компанията се опитва да преобърне бизнеса си, възраждайки търсенето. В глобален мащаб Burger King записва 10,3% на показателя през тримесечието.
Burger King е единствената верига ресторанти на Restaurant Brands, която има обекти в Русия – чрез съвместно предприятие, в което компанията притежава 15%. По-рано гигантът каза, че се насочва към раздяла с активите си в това предприятие, а днес сподели решението ѝ да прекрати всякаква корпоративна поддръжка на тези локации има „измеримо, но не съществено“ влияние върху резултатите за тримесечието.
Ресторантите на Burger King в Русия донесоха едва 0,6% от общите приходи на компанията за миналата година. Тези локации са натежали на нейната коригирана печалба преди данъци, такси, лихви и амортизация с около 12 млн. долара през първото тримесечие. От своя страна, конкурентът McDonald’s отчете 127 млн. долара такси, свързани с руския бизнес за същия период.
Restaurant Brands отчете 270 млн. долара нетна печалба за първото тримесечие, или 59 цента на акция, което е под сумата от 271 млн. долара, или 58 цента на акция, година по-рано.
Като се изключат някои елементи, компанията е спечелила 64 цента на акция, над пронозата на анализаторите за 63 цента на акция по данни на Refinitiv.
Нетните приходи от продажби са се увеличили с 15,2 на сто до 1,45 млрд. долара, над очакванията за 1,41 млрд. долара.
Това е първото цяло тримесечие, в което обхваща приходите от Firehouse Subs след придобиването ѝ. Веригата за сандвичи е записала 4,2% ръст на приходите от продажби в ресторантите ѝ, отворени от поне година. В САЩ показателят е нараснал с 4,5%.
При веригата Tim Hortons приходите от продажби са се увеличили с 8,4%, като в Канада растежът е двуцифрен. Веригата кафенета се нуждаеше от повече време от другите заведения на Restaurant Brands, за да се насочи към растежа след пандемията, заради рестрикциите на вътрешния ѝ пазар. Преди година приходите ѝ в обектите, отворени от поне година, се свиха с 2,3%.
Popeyes Louisiana Kitchen отново е единственият бранд в портфолиото на Restaurant Brands, който има спад на приходите от продажби – с 3 на сто.