McDonald’s надмина прогнозата за тримесечните си приходи и печалба, след като най-голямата верига за бързо хранене в света спечели от увеличенията на цените на продуктите си в Съединените щати и от пускането на новата си програма за лоялност, предава Ройтерс.
Цената на акциите на компанията нарасна с около 2,6% до 253,49 долара преди началото на борсовата сесия.
Повишаването на заплатите заради недостига на кадри и нарастващите разходи за продукти като пилешко и телешко принудиха американските вериги ресторанти да въведат серия от увеличения на цените, към които потребителите не показват особена съпротива.
Инвестициите на McDonald’s в услуги за доставка, дигитални киоски и гишета за автомобили също дадоха предимство на компанията спрямо по-малките вериги, които бяха принудени да съкратят работното си време заради недостиг на персонал.
Въвеждането на програма за лоялност в края на миналата година, която позволява на абонатите на приложението на McDonald’s да трупат точки с взимането на бургери и картофки, също помогнаха за 3,5-процентния ръст на сравнимите приходи от продажби в САЩ – най-големия пазар на компанията.
Анализаторите очакваха 3,3% повишение по данни на Refinitiv IBES.
Световните сравними приходи са нараснали с 11,8%, над прогнозата за 8,2% ръст, подкрепени от отслабването на рестрикции, наложени заради Covid-19 в някои чужди пазари.
Общите приходи са скочили с 11 на сто до 5,67 млрд. долара, над прогнозите за 5,59 млрд. долара.
Като се изключат разходите в подкрепа на бизнеса в Русия и Украйна, както и еднократните разходи, McDonald’s е спечелила по 2,28 долара на акция, над средната прогноза за 2,17 долара на акция.