Компанията за потребителски стоки Unilever надви прогнозите за продажбите за първото тримесечие, след като производителят на сапуните Dove и сладоледа Ben & Jerry повиши цените си с над 8%, за да компенсира по-високите разходи за веригите на доставки и енергоизточниците. Така компанията успява да компенсира и лекия спад в обема продажби, предава Ройтерс.
Unilever предупреди в четвъртък, че очаква да вдигне цените още, повишавайки прогнозата си за инфлацията на разходите през втората половина на годината до 2,7 млрд. евро заради „избухването на войната в Украйна и свързаното увеличение на инфлацията при суровините“.
Сега компанията очаква годишният ръст на основните продажби да бъде в горния край на прогнозирания диапазон от 4,5-6,5%, но годишният оперативен марж да е в долния край на диапазона 16-17%.
Производителите на потребителски стоки по света вдигат цените, за да компенсират растящите разходи за енергия, суровини, труд и транспорт, а конфликтът в Украйна засили инфлационния натиск, натрупан при възстановяването от пандемията на Covid-19.
Конкурентите Procter & Gamble и Nestle също отчетоха силен ръст на продажбите през последните дни след повишаване на цените, но някои анализатори се опасяват, че потребителите може все повече да се пренасочат към по-евтини продукти заради натиска върху доходите им.
Основните продажбите за първото тримесечие на Unilever са се повишили със 7,3% на годишна база, което е доста над средната прогноза на анализаторите от 4,4% в анкета, компилирана от компанията.
Цените са се увеличили с 8,3%, а обемът се е свил с 1%. Анализаторите очакваха ръст на цените от 6,3% и спад в обема от 1,7%.