Германският производител на спортни стоки Puma отчете по-силни от очакваното резултати за първото тримесечие в сряда, след като силното търсене както от търговци на дребно, така и от потребители е компенсирало влиянието на войната в Украйна и проблемите с веригите на доставки, съобщава Ройтерс.
„Виждам, че участието в спортове отново се е засилило по време на Covid и след Covid”, заяви главният изпълнителен директор Бьорн Гулден на пресконференция, добавяйки, че Puma се е възползвала и от тенденцията да се носят маратонки като част от ежедневното облекло.
Компанията обяви, че печалбата ѝ преди данъците и лихвите (EBIT) е нараснала с 27% до 196 млн. евро през първите три месеца на 2022 г. За сравнение, очакванията на анализаторите бяха за 181,5 млн. евро.
Puma е увеличила продажбите във всички продуктови категории благодарение на завръщането към отборните спортове след края на ограниченията срещу Covid-19, на усилията на компанията да направи баскетбола „отново готин“ сред американските тийнейджъри и на предизвикваната от пандемията популярност на спортовете на открито, каза Гулден.
„Очевидно има бум в тичането“, допълни той.
„Голфът също се възстановява страхотно. Знаете, голфът бе един от малкото спортове, които можеше да играете по време на COVID”, добави той. „И след много години на данни в застой виждаме страхотни темпове на растеж през последните две години, включително сред младите хора“.
В същото време споразуменията на Puma с датската компания за превози Maersk и непрекъснатите инвестиции в логистиката ѝ позволяват да доставят достатъчно продукти през веригите на доставки, за да отговорят частично на високото търсене, каза Гулден.
„Без геополитическата ситуация мисля, че очевидно щяхме да сме по-оптимистично настроени и щяхме да актуализираме положително перспективите си“, допълни той.
На фона на вълната от новозаразени от Covid-19 в Китай и войната в Украйна Puma ще трябва да се фокусира върху средносрочния растеж, увеличавайки пазарния си дял, вместо върху краткосрочна оптимизация с цел печалба чрез по-високи цени, което ще увеличи разходите и ще засегне брутния марж, заяви Гулден.
В края на март конкурентът на Puma Nike отчете по-добри продажби от очакванията за третото си тримесечие, което приключи на 28 февруари, след като отново отвори заводите си във Виетнам след затварянето им заради Covid. Това позволи на компанията да се възползва от нарасналото търсене.
Германският конкурент на Puma Adidas ще публикува резултатите си за първото тримесечие на 6 май.