IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Nestle има готовност за допълнително увеличение на цените си

Компанията запази прогнозата си за забавяне на ръста на приходите до около 5% през 2022 г.

13:32 | 21.04.22 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Най-голямата компания за хранителни продукти в света Nestle отбеляза здравословен ръст, започвайки годината с най-силното си ценообразуване за първото тримесечие от над десетилетие, съобщава Bloomberg.

Приходите са се увеличили с 7,6% на органична годишна база през първото тримесечие, съобщи компанията в четвъртък. Анализаторите очакваха ръст от 5,1%. Данните изключват Русия, където Nestle спря част от дейността си.

Компаниите за храни и напитки повишават цените на фона на силното търсене, след като потребителите се завърнаха в офисите и се хранят извън дома по-често. Секторът печели от устойчивия апетит към основни стоки, докато европейските индустриални компании и производители на автомобили страдат от по-високите разходи и проблемите с веригите на доставки.

Акциите на Nestle поскъпнаха с 1,9% в ранната търговия.

Конкурентът Danone отчете най-бързия си ръст на продажбите за тримесечието от седем години в сряда, а необичайно големите ценови увеличения са помогнали приходите на Heineken да нараснат с 36% през периода. Макар че способността да вдигат цените за потребителите може да притъпи влиянието на по-високите разходи за суровини, рискът е, че това може да пренасочи някои потребители към по-евтини алтернативи.

„Свикваме с това компаниите да задминават консенсусните оценки за ръст на продажбите това тримесечие – L’Oreal, Danone и Heineken го постигнаха“, но по наше мнение Nestle е най-впечатляваща до момента“, казва анализаторът Джеймс Едуардс Джоунс от RBC. Според него ръстът на доставките на компаниите е възхитителен в контекста на толкова силно ценообразуване.

Войната в Украйна засилва инфлацията при храните, тъй като страната е основен доставчик на пшеница и слънчогледово олио. В същото време инфлацията при цените за кафе, пластмаса и доставки намаляват рентабилността на производителя на шоколадовите барчета KitKat и водата San Pellegrino. 

Швейцарската компания е успяла да наложи увеличаване на цените в световен мащаб с 5,2%, за да реагира на поскъпващите суровини, опаковки, енергоизточници и транспорт.

В същото време Nestlе ясно заяви, че потребителите трябва да се подготвят за по-нататъшно увеличение на цените. 

“Инфлацията при разходите продължава да расте остро, което ще изисква допълнително ценообразуване и смекчаващи действия през годината“, каза главният изпълнителен директор Марк Шнайдер в изявление. Според него търсенето досега не е намаляло въпреки по-високите цени. Шнайдер определи досегашните увеличения на цените като "отговорни решения".

Шнайдер е изправен пред критики за това, че продължава да прави бизнес в Русия, а украинските политици дори се обърнаха директно към него и поискаха пълно напускане. Nestle в крайна сметка спря голяма част от производството си в страната, но Шнайдер държи на твърдението, че достъпът до храна е основно право. Сега Nestle се фокусира върху продажбата на основни продукти като адаптирано мляко и медицински храни в Русия.

Главният изпълнителен директор запази прогнозата си за забавяне ръста на приходите до около 5% през 2022 г. Шнайдер заяви през февруари, че компанията трябва да постигне предишните си дългосрочни насоки през следващите години, т.е. ръст на годишните приходи от 5 до 6%.

Производителят повтори, че рентабилността може да спадне за втора година през 2022 г. Очаква се коригираният ръст на оперативната печалба да бъде 17-17,5% тази година. През 2021 г. той бе 17,4%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:45 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още