Procter & Gamble отчете тримесечни приходи и печалба, които надминаха очакванията на Wall Street, след като повишаването на цените помогна за компенсирането на инфлацията и свиването на маржовете, пише CNBC.
Гигантът за потребителски стоки отчете тримесечие, изпълнено с икономически предизвикателства. По-високите разходи за транспорт и суровини подкопаха маржовете на компанията, но по-високите цени и спестяванията помогнаха за компенсиране на чат от спада на печалбата.
Брутният марж на компанията се понижи с 4 процентни пункта спрямо година по-рано, а оперативният марж се сви с 0,1 процентни пункта през тримесечието.
„Ако разгледаме настоящата ситуация на пазарите – дисбалансът между доставки и търсене, геополитическите проблеми, нуждата за подобряване на веригите на доставките, по-големите разходи за енергия заради войната между Украйна и Русия – всички тези неща ще продължат да оказват натиск върху разходната част“, коментира главният финансов директор Андре Шултен пред журналисти.
Въпреки че повиши прогнозата за приходите си за фискалната 2022 г., P&G заяви, че очаква основната ѝ печалба на акция за годината да бъде в ниската част на предишния диапазон.
Цената на акциите на компанията нарасна с близо 1% преди началото на борсовия ден.
P&G отчете 3,36 млрд. долара нетна печалба, или 1,33 долара на акция, спрямо 3,27 млрд. долара, или 1,26 долара на акция, година по-рано.
Като се изключат някои елементи, компанията е спечелила по 1,33 долара на акция, над средната прогноза на анализаторите за 1,29 долара на акция по данни на Refinitiv.
Нетните приходи от продажби са се увеличили със 7 на сто до 19,38 млрд. долара, надминавайки очакванията за 18,73 млрд. долара. Органичните приходи са с 10% нагоре за тримесечието, въпреки че обемите са нараснали с едва 3%.
Най-добре представилото се подразделение е това за здравни продукти. Неговите органични приходи са скочили с 16 на сто, подкрепени от по-силния сезон на настинките и грипа, както и на новите продукти за сън.
Подразделенията за грижа за дома, за бебешки, дамски и семейни продукти отчитат ръст на органичните приходи от 10%.
Сегментът, който включва самобръсначките Gillette и Venus, се радвана 8% повишение на същия показател.
Подразделението за разкрасителни продукти има най-слаб ръст на органичните приходи – едва 3%. В този сегмент попадат марки като Pantene и SK-II. Той е и единственият, който отчита спад на обемите за тримесечието.
Компанията заяви още, че продажбите на продукти за коса са били засегнати от свързаните с пандемията по-малки търговски обеми.
За фискалната 2022 г. P&G повиши прогнозата за ръста на приходите си до 4-5%, спрямо по-рано очакваните 3-4%. По същия начин компанията повиши и очакванията си за ръста на органичните приходи от 4-5% до 6-7%.
Procter & Gamble запази прогнозата за основната си печалба на акция за фискалната 2022 г. и заяви, че очаква растежът да е в по-ниската част на прогнозния диапазон от 3-6% заради инфлацията и валутните колебания.
Компанията прогнозира 2,5 млрд. долара удар от по-високите разходи за суровини, 400 млн. долара от по-големите разходи за транспорт и 300 млн. долара от валутните колебания. Това е третото поредно тримесечие, в което фирмата повишава очакванията си за годишната инфлация.