IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Nestle се подсилва с германски стартъп за подправки

Основаната през 2013 г. Ankerkraut вече има над 230 служители и продава повече от 500 подправки и смеси от подправки, сосове, чайове и аксесоари

13:09 | 14.04.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Мениджърският екип на младата компания. <em>Снимка:&nbsp;Ankerkraut</em></p>

Мениджърският екип на младата компания. Снимка: Ankerkraut

Швейцарският гигант в хранително-вкусовата промишленост Nestle придобива мажоритарен дял в базирания в Хамбург търговец на подправки Ankerkraut. Концернът придобива дяловете на предишните инвеститори - EMZ Partners, Freigeist Capital и Knälmann Ventures - както и част от дяловете на мениджмънта и по този начин става мажоритарен собственик на Ankerkraut GmbH, съобщиха от Ankerkraut. Дружествата не разкриха никакви финансови данни за трансакцията.

Според информацията Ankerkraut ще продължи да функционира като независима компания със собствена марка; основателите Анне и Щефан Лемке ще останат членове на Борда на директорите като акционери и посланици на марката. Същото се отнася и за изпълнителните директори Тимо Хаас и Александър Швох, които ще продължат да управляват компанията като акционери.

Но в Twitter някои партньори вече се дистанцират от компанията в отговор на поглъщането. Няколко потребители вече публикуваха изявление със същата формулировка. В него се казва: „Едва днес разбрахме от социалните медии, че Ankerkraut е продала по-голямата част от акциите си на Nestle. Не бяхме информирани за това предварително. Много сме натъжени от това, но трябваше да вземем решение по съвест“.

В миналото Ankerkraut е работила с много инфлуенсъри, особено в социалните медии. Някои от тях съобщават, че са накарали компанията да деактивира техните кодове за отстъпки и са прекратили сътрудничеството.

Ankerkraut GmbH от южната част на Хамбург е основана през 2013 г. от Анне и Щефан Лемке като стартираща компания. Понастоящем в компанията работят повече от 230 души, а оборотът ѝ е средно двуцифрено число в милиони евро. Днес, девет години, след като Анне и Щефан основават стартъпа си и започват да „бъркат“ подправките в гаража си, над половината германци познават марката Ankerkraut.

Ankerkraut става известна най-вече с участието си в телевизионното предаване "Die Höhle der Löwen" ("Леговището на лъва"), шоу за стартъпи и основатели, през 2016 г. Според собствената ѝ информация Ankerkraut вече продава повече от 500 подправки и смеси от подправки, сосове, чайове и аксесоари онлайн, в магазини за хранителни стоки и в собствените си магазини в Хамбург, Берлин, Бохум и Кьолн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:30 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още