IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Maurice Lacroix печели от залога си на по-достъпни часовници

Швейцарският производител, който бе обявен за продажба през 2015 г., все още си търси купувач

10:04 | 12.04.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Maurice Lacroix Facebook Page</em></p>

Снимка: Maurice Lacroix Facebook Page

Ръководителят на швейцарския производител на часовници Maurice Lacroix казва, че компанията все още се предлага за продажба и е на печалба през последните три години, след като се фокусира върху популярния си по-евтин модел Aikon и по-младите потребители, пише Bloomberg.

Собственост на базирания в Цюрих конгломерат DKSH Holding, брандът бе обявен за продажба по време на спада в сектора през 2015 г. Купувач обаче все още липсва.

Главният изпълнителен директор Стефан Васер казва, че брандът е имал рекордна година през 2021 г., тъй като моделът Aikon е останал популярен сред купувачите от поколението Y (родените от началото на 80-те до средата на 90-те години), търсещи луксозен швейцарски часовник на достъпна цена. Докато други брандове се фокусират върху все по-скъпи часовници, Maurice Lacroix се е насочил към по-достъпния сегмент.

Васер преструктурира Maurice Lacroix, откакто пое поста през 2014 г., фокусирайки се върху часовници на цени между 1000 франка (1071 долара) и 3000 франка. Компанията се пренасочи и към онлайн продажби и маркетинг и започна да позволява работа от дома през 2017 г., много преди пандемията да направи подобна гъвкавост задължителна.

„Променихме цялата си фирмена култура“, казва Васер в интервю. „Не можем да продаваме на по-младото поколение, ако не разбираме какво правят и как се държат“.

Решението компанията да се насочи към по-достъпен сегмент върви срещу тенденциите в индустрията. Докато Maurice Lacroix се измести към по-евтини модели, конкурентите му, сред които са Tag Heuer на LVMH и Baume & Mercier на Richemont все повече се фокусират върху по-скъпи модели.

Скорошното възстановяване на швейцарския износ на часовници все още се дължи на по-скъпите продукти. През февруари например доставките на часовници на цени от над 3000 франка са се увеличили по стойност с 28%, а на часовниците на цени между 500 и 3000 франка – с 16%. Тези, които струват по-малко от 500 франка, са нараснали само с 4,8%.

Автоматичният часовник от неръждаема стомана Aikon споделя дизайнерски черти от 70-те години с емблематичния Royal Oak на Audemars Piguet и прехваления Nautilus на Patek Philippe, но е на една десета от цените им. Часовникът формира около 70% от продажбите на компанията.

Maurice Lacroix е в топ 50 на швейцарските брандове часовници с годишни приходи от около 35 млн. франка и продажби от около 70 хил. часовника през 2021 г., сочат оценки на Morgan Stanley. За сравнение, култовият луксозен бранд F.P. Journe има същите приходи, но при продажби от само 900 часовника миналата година.

Сега Maurice Lacroix засилва стратегията си към по-достъпния сектор. Той представя кварцова версия на Aikon, направена от ярко оцветена рециклирана пластмаса, идваща от смес, получена от морски отпадъци. Часовниците Aikon Tide се продават за около 700 франка и се рекламират с материали, включващи скейтбордисти, танцьори, баскетболисти и паркур артисти.

Тук се чувстваме у дома“, казва Васер, отбелязвайки, че над 30% от продажбите са онлайн.

Стратегията води до печалба за последните три години, твърди той. Това отне от натиска върху процеса на продажба на компанията, който, макар да продължава, не е особено активен или спешен за компанията майка DKSH.

Бизнесът е добър през последните три години“, казва Васер. „Когато правиш добри резултати, не водиш до разходи и не пречиш“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:11 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още