Една четвърт от 3-годишните деца във Великобритания имат профил в социалните медии. Това показва проучване от 2021 г., осъществено сред родители от британския комуникационен регулатор Ofcom.
Въпреки че повечето сайтове за социални медии определят препоръчителна минимална възраст 13 години, около 80 процента от 12-годишните имат някакъв профил, пише Statista.
По отношение на специфичното използване на платформата Ofcom заявява: „Децата на възраст 8-11 години са по-склонни да имат профили в TikTok (34 процента) и YouTube (27 процента). По-специално TikTok нараства по популярност, дори сред най-младите възрастови групи; 16% от 3-4-годишните и 29% от 5-7-годишните използват платформата".
Като цяло от всички деца на възраст от 3 до 17 години YouTube е най-популярната услуга (89 процента я използват). Докато за някои платформата за споделяне на видео може да не се счита за традиционна форма на социални медии, TikTok привлича 50 процента от 3-17-годишните в Обединеното кралство през 2021 г.
Изследването също така показва, че само една трета от родителите са наясно с правилното изискване за минимална възраст за социалните медии.
От децата под изискуемата минимална възраст, които са имали профил, голяма група твърди, че сами са създали профилите си в социалните медии.
Повечето социални медийни платформи имат нетен отрицателен ефект върху психичното здраве на младите хора.
децата