Тя посочи, че Кипър се намира по-далеч от военните действия в Украйна и бежанските потоци и страната разчита именно на по-голямото спокойствие, с което може да привлече туристи.
„Миналата година руските и украинските туристи бяха около 600 хиляди, повече от една четвърт от целия туристически поток, каза Бобанац. – Тази година се очакваше те да достигнат 800 хиляди, но този брой ще трябва да бъде компенсиран чрез други пазари, към които сега се насочват усилията на кипърското министерство и туристическите организации.“
Журналистът разкри, че се очаква значително увеличение на туристическите потоци от скандинавските страни. Националната стратегия на Кипър предвижда две основни насоки за привличане на туристи – едната е развитие на нови пазари, а другата е предлагане на нови туристически продукти.
Бобанац съобщи, че един от новите пазари, на които Кипър смята да акцентира, е френският. Разчита се и на традиционните посещения на туристи от Великобритания и Израел.
Що се отнася до новите продукти, предлагани от Кипър, Бобанац поясни, че страната ще разчита на няколко нови предложения за туристите като "Кипър - земя на легенди", нови винени и гастрономически турове.
"На тях се залага, за да се предизвикат автентични преживявания на острова. Туристическият продукт не е само слънце и море", коментира журналистът и разкри, че Кипър се стреми да привлече повече индивидуални туристи, които са и с повече разходи на глава от населението.
Имат ли интерес българските туристи към дестинация Кипър? Какви са противоепидемичните мерки, които все още остават валидни в Кипър и кога ще бъдат променени, за да се стимулира туристическият бранш?
Целия разговор може да гледате във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.