Най-големият производител на играчки в света Lego Group обяви, че печалбата му е скочила с една трета миналата година, подкрепена от новите му продукти и от факта, че семействата са харчили повече по време на блокадите заради коронавируса, пише Bloomberg.
Нетната печалба е достигнала рекордните 1,3 млрд. крони (1,94 млрд. долара) от 9,9 млрд. крони през 2020 г., разкри датската компания. Приходите през 2021 г. са нараснали с 27% до 55,3 млрд. крони – също рекорд.
Lego инвестира в разработката на нови продукти, в това число и комплекти играчи, които комбинират нейните прочути конструктури с дигитални елементи.
Компанията се оказа един от победителите от пандемията, след като потребителите увеличиха разходите си за стоки, докато прекарваха повече време у дома. Днес Lego заяви, че преходът към повече онлайн продажби, започнал през 2020 г., е продължил и през 2021 г.
„Видяхме ползите от стратегическите инвестиции, направени през последните три години за обновяване на нашето портфолио, за допълване и развитие на нашите ритейл изживявания и увеличаване на капацитета на глобалната ни верига на доставки“, коментира главният изпълнителен директор Нилс Б. Кристиансен.
Компанията, която е контролирана от фамилията на милиардера Келд Кирк Кристиансен, заяви, че най-продаваните продукти включват класическата серия Lego City, както и тематични конструктори, свързани с филмите от поредиците „Междузведни войни“ и „Хари Потър“.
Lego разшири дела си на най-големите си пазари, но заяви, че очаква през 2022 г. нещата да се нормализират и тя да постигне „едноцифрен“ растеж.