Концертният гигант Live Nation Entertainment прогнозира, че 2022 г. ще е най-силната му година, което изпрати цената на акциите му с 8% нагоре по време на следборсовата търговия, пише Bloomberg.
Компанията все още генерира повечето си средства по същия начин както преди пандемията благодарение на завръщането на събитията на живо и ентусиазма за предстоящите събития.
Live Nation отчете 2,7 млрд. долара приходи от продажби и 160 млн. лева коригирана оперативна печалба за последното тримесечие на 2021 г. Това се оказа значително повече от очакванията на анализаторите. Спонсорствата и рекламните приходи от продажби са достигнали 170 млн. долара, записвайки 15% ръст спрямо същия период на 2019 г.
Тази година се очертава още по-силна. Компанията вече е продала 45 млн. билета за концерти, с 45% повече спрямо същия период за 2019 г. Въпреки че някои музиканти продължават да са предпазливи към турнетата, част от най-големите имена по света ще поемат на път, включително Били Айлиш и Bad Bunny. Те са сред осемте изпълнители, които са продали над 500 хил. билета от началото на годината.
„До лятото хората се завръщаха към концертите, а до края на годината имахме рекорден списък с концерти, продажби на билети и ангажименти за реклама за 2022 г.“, пише главният изпълнителен директор Майкъл Рапино в писмо до инвеститорите.
Цената на акциите на Live Nation се понижи в началото на пандемията, тъй като блокадите попречиха на компанията да организира събития. През 2021 г. акциите на компанията се възстановиха, а през ноември достигнаха рекордна стойност.
Музикални фестивали като Coachella, собственост на конкурента Anschutz Entertainment Group, се насочват към провеждане без никакви ограничения, свързани с Covid-19.