IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Reckitt Benckiser очаква ръст на печалбата въпреки "безпрецедентната" инфлация

Приходите за четвъртото тримесечие са били подкрепени от бизнеса с хигиенни продукти в Северна Америка

17:15 | 17.02.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Акциите на Reckitt Benckiser поскъпнаха с четвъртък след прогнозите на компанията, че маржът на печалбата ѝ ще се увеличи тази година въпреки значителния натиск от разходите за суровини, заради който редица конкуренти предупредиха за забавящ се растеж.

Компанията очаква годишният коригиран оперативен марж да надвиши сегашните 22,9%, сочи изявление на компанията от четвъртък. Акциите поскъпнаха с 5,8% в ранната търговия, съобщава Bloomberg.

Приходите за четвъртото тримесечие са нараснали с 3,3% на годишна база, което е над прогнозите на анализаторите. Те са били подкрепени от бизнеса с хигиенни продукти на Reckitt в Северна Америка, където търсенето на дезинфектантите Lysol е останало силно.

Главният изпълнителен директор Лаксман Нарасимхан отстранява грешките на своя предшественик Ракеш Капур, разпродавайки части от портфолиото, например бизнеса с бебешки храни в Китай.

Нарасимхан предупреди още в изявлението за „безпрецедентна инфлационна среда“, присъединявайки се към нарастващия списък от компании в сектора на потребителските стоки, включително Nestle и Unilever, които изразиха опасения за цените на суровините, докато най-лошата инфлация от десетилетие изяжда части от печалбата. Миналата седмица Unilever заяви, че ще са нужни около две години да се върне към нивата на рентабилност от 2021 г.

„Лостът, който имаме, е производителността, трябва да продължим да я притискаме много усилено“, заяви главният финансов директор Джеф Кар в разговор с журналисти.

Кар каза, че Reckitt е изправена пред инфлация на разходите за суровини от около 11% през 2021 г., половината от която компанията е компенсирала, намалявайки режийните разходи. Reckitt очаква ръст на разходите във веригата на доставки тази година заради растящите цени на покалаената ламарина, суровия петрол и транспорта, допълни Кар.

Той заяви още, че бизнесът с продукти за здравето е бил забавен от особено слабия сезон на настинки и грип през 2021 г., но очаква маржовете да се възстановят тази година.

„Като цяло виждаме това като успокояващ резултат“, написаха анализатори на Jefferies, водени от Мартин Дебу, предвид скорошното представяне на компании като Unilever и Clorox.

По-рано този месец Bloomberg съобщи, че Reckitt обмисля опции за останалото от този отдел след години на отписвания и спад в производителността в резултат на покупката на производителя на Enfamil Mead Johnson за 17 млрд. долара през 2017 г.

На въпрос относно евентуалната продажба по време на разговора с анализаторите Нарасимхан отказа коментар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:24 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още