Компанията за хранителни продукти Kraft Heinz отбеляза продажби и печалба за четвъртото тримесечие над очакванията на Wall Street в сряда, подкрепена от по-високите цени на продуктите и устойчивото търсене на пакетираните ѝ храни и подправи, съобщава Ройтерс.
Производителите на пакетирани стоки повишават цените на продуктите си, за да се справят с нарастващите разходи за всичко от доставки и заплати до суровини като пшеница, месо и ядливи масла.
Kraft спечели значително от стабилното търсене на пакетирани и други продукти през пандемията, преди която се бореше със слаби продажби и отписа стойността на няколко бранда с милиарди долари през последните няколко години.
Базираната в Чикаго компания, чийто брандове включват крема сиренето Philadelphia и кетчупа Heinz, заяви, че е повишила цените с 3,8 пр.п. през тримесечието.
Отварянето на ресторанти и колежи заради облекчаването на ограниченията около Covid-19 е подкрепило завръщането на бизнеса на Kraft до предпандемичните нива, заяви компанията.
Kraft обяви още, че очаква годишните ѝ органични продажби да нараснат с между 1 и 3% спрямо ръст от 1,8% през 2021 г., което изпрати акциите ѝ нагоре с 1,9% преди началото на борсовата търговия.
Компанията отчете нетна загуба, разпределяна сред акционерите, от 257 млн. долара, или 21 цента на акция, основно заради непарични загуби от обезценка от 1,3 млрд. долара. Тя отчете нетна печалба от 1,03 млрд. долара, или 84 цента на акция, година по-рано.
Без еднократните ефекти печалбата на Kraft възлиза на 79 цента на акция, което е над средната оценка на анализаторите за 63 цента на акция.
Нетните продажби са се свили до 6,71 млрд. долара през четвъртото тримесечие, приключило на 25 декември, от 6,94 млрд. долара година по-рано, основно заради влиянието от придобивания и продажби. Анализаторите средно очакваха продажби за 6,61 млрд. долара, показват данни на Refinitiv IBES.