Heineken постави под съмнение средносрочната си цел за маржa на печалбата поради значителното въздействие на инфлацията, след като отчете по-високи от очакваното финансови резултати за 2021 г. благодарение на по-високите цени и спестяването на разходи, предава Ройтерс.
Втората по големина пивоварна в света заяви, че пандемията от Covid-19 ще засегне приходите ѝ за 2022 г., а въздействието на инфлацията и натискът на веригата на доставките ще бъдат значителни.
„Като цяло очакваме стабилно до умерено последователно подобрение на оперативната печалба през 2022 г.“, посочва компанията в изявление.
Производителят на марките Heineken, Tiger, Sol и на сайдера Strongbow твърди, че все още се стреми към 17% марж на оперативната печалба за 2023 г., но и че има „повишена несигурност“ предвид икономическата среда и нарастващите разходи за производството.
Компанията обяви, че по-късно тази година ще обнови прогнозата си за 2023 г.
Нидерландският гигант е продал с 4,6% повече бира през 2021 г. спрямо 2020 г., като е записал ръстове във в всички региони с изключение на Азия, а увеличенията на цените и насочването към по-скъпи бири е подкрепило нетните приходи с 12,2%.
Оперативната печалба на компанията е нараснала с 43,8% спрямо година по-рано до 3,41 млрд. евро. Това е над консенсусната прогноза за 3,30 млрд. евро. По-рано Heineken сподели, че резултатите ѝ за 2021 г. ще бъдат под тези от 2019 г., преди пандемията.
Heineken заяви, че е достигнала 1,3 млрд. евро от общия план за спестяване на 2 млрд. евро, който включва съкращаване на 8000 работни места.