Производителят на безалкохолни напитки PepsiCo надмина очакванията за приходите и печалбата си за четвъртото тримесечие, но предупреди, че очаква натиск от нарастващите цени на транспорта и тези за пакетиране, пише CNBC.
Цената на акциите нарасна с около 1% преди началото на борсовата сесия в САЩ, въпреки че годишната прогноза на компанията се оказа под очакваното от анализаторите.
Pepsi усеща влиянието на инфлацията в своите бизнеси. Frito-Lay North America, производителят на картофения чипс Lay’s и Cheetos, трябваше да плаща повече за мазнина за готвене и за опаковки. PepsiCo Beverages North America пък се сблъска с по-скъп транспорт и суровини.
Гигантът за храни и напитки отчете 1,32 млрд. долара нетна печалба за тримесечието, или 95 цента на акция. Това е по-малко от сумата от 1,85 млрд. долара, или 1,33 долара на акция, година по-рано.
Като се изключат някои елементи, Pepsi е спечелила по 1,53 долара на акция, което се оказа над средната прогноза за 1,52 долара на акция, дадена от анализатори, анкетирани от Refinitiv.
Нетните приходи от продажби са нараснали с 12 на сто до 25,25 млрд. долара, над очакваните 24,24 млрд. долара.
Органичните приходи на компанията, които не включват влиянието на придобиванията и продадените бизнеси, са се увеличили с 11,9% през тримесечието. За 2022 г. Pepsi очаква органичните ѝ приходи да нараснат с 6%.
Pepsi твърди, че очаква да върне около 7,7 млрд. долара на акционерите си през следващата година, включително дивидент в размер на 6,2 млрд. долара и обратно изкупуване на акции за 1,5 млрд. долара.
Цената на акциите на Pepsi нарасна с 23% през последните 12 месеца. В сряда компанията приключи търговията при цена от 171,94 долара, с което пазарната ѝ капитализация достигна 237,73 млрд. долара.