Приходите от продажби на L’Oreal са достигнали рекорден връх миналата година, след като компанията за козметика е успяла напълно да се възстанови от продължителното забавяне на бизнеса, свързано с Covid-19, пише Bloomberg.
Приходите от продажби за 2021 г. са 32,3 млрд. евро, обяви L’Oreal. Анализатори очакваха 31,9 млрд. евро. Оперативната печалба за периода е близо 6,2 млрд. евро, в сравнение с прогноза за над 6,1 млрд. евро.
Цената на акциите на L’Oreal спадна с 1,55% по време на търговията в Париж в четвъртък.
Приходите от продажби на L’Oreal са „брилянтни“, твърдят анализатори от RBC, но допълват, че френският производител на разкрасителни продукти не е успял с малко да изпълни очакванията за своя марж.
Звеното L’Oreal Luxe, което продава парфюми като Libre by Yves Saint Laurent, както и премиум марки за грижа за кожата като Helena Rubinstein, се превърна в най-голямото бизнес звено на групата, изпреварвайки подразделението за потребителски продукти. Това е сигнал как премиум сегментът на този пазар се е превърнал в още по-важен.
Групата е записала двойно по-голям растеж от целия пазар миналата година, като е увеличила пазарния си дял във всички региони, подразделения и категории, обяви компанията. Резултатите показват как отварянето на икономиките по света, подкрепени от ваксинационните програми, са дали на потребителите повече възможности да се социализират и да пътуват, което е увеличило търсенето на козметика.
За четвъртото тримесечие L'Oreal има най-голям темп на растеж в звеното за активна козметика, благодарение на търсенето на CeraVe и Vichy – марки, които понякога са препоръчвани от дерматолози. Приходите от продажби на подразделението са нараснали с 24% спрямо година по-рано. Анализаторите очакваха 25% ръст.