Италианската група за луксозни стоки Dolce&Gabbana е създала нова компания, която пряко да управлява развитието, производството и продажбите на парфюмите и козметиката ѝ, заяви главният изпълнителен директор Алфонсо Долче в понеделник.
Ходът, при който мултимилионният бизнес - ключов за много модни къщи, но често управляван чрез лицензи - се реформира във вътрешна компания, е първият подобен за италианската компания, коментира Ройтерс.
„Обмисляме бизнес модел, който може да ни доведе до обвързвания и партньорства с нашите производители“, казва Долче за финансовото седмично списание L'Economia на Corriere della Sera.
Той добавя, че ходът е част от „дългосрочна стратегия, в която сме ангажирани с консолидирането, култивирането и популяризирането на италианските занаятчийски и производствени постижения“.
Модните марки винаги са се насочвали и към луксозни продукти за красота в опит да диверсифицират продуктите си и да разширят клиентската си база.
Лицензионно споразумение с японската козметична компания Shiseido бе прекратено през декември.
Новата компания ще стартира с капитал от 200-250 млн. евро чрез самофинансиране и „подкрепа от банковата система“, каза Долче.
В компанията от март 2023 г. ще започнат работа 130-150 души в Италия и още 100-120 извън страната.
Долче ще бъде президент, а бившият изпълнителен директор в LVMH Джанлука Тониоло ще бъде главен изпълнителен директор.
Тониоло казва за L'Economia, че стойността на дребно на бизнеса за красота на Dolce&Gabbana е малко над 1 млрд. евро, като по-голямата част се дължи на парфюмите.
Той добавя, че целта на новата компания е „да се удвои, ако не и утрои“ пазарния ѝ дял в сектора с парфюмите, да укрепи позицията си при гримовете и да развие продукти за грижа за кожата, каквито компанията все още няма.