IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Lindt очаква по-слаб растеж заради проблемите с доставките

Компанията твърди, че вече се справя с част от предизвикателствата си

16:32 | 19.01.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Akos Stiller/Bloomberg</em></p>

Снимка: Akos Stiller/Bloomberg

Да се бориш с пандемичната неудовлетвореност с шоколад на дивана вкъщи: това сигурно е било мотото на мнозина през миналата година и е насърчило приходите на Lindt & Sprüngli. Както швейцарската компания обяви при представянето на годишните си данни, голямото търсене на "продукти за домашно потребление" е дало силен тласък на ръста на приходите.

Швейцарският производител на шоколад очаква приходите от шоколадите му да нараснат по-слабо през 2022 г. спрямо предходната. Освен това компанията обвини проблемите с веригите на доставките за забавянето на продажбите в Северна Америка в края на 2021 г., предава Ройтерс.

Производителят на особено популярните бонбони Lindor, който запази разходите си за реклама и нови продукти по време на коронавирусната пандемия, заяви, че увеличаването на пазарния дял е довело до ръст на органичните приходи с 13,3% миналата година.

Lindt, заедно с други производители на шоколад, се сблъска със спад на търсенето през 2020 г., но продажбите се възстановиха добре през 2021 г., след като хората си хапваха повече сладкиши и купуваха подаръци за приятели и роднини, които не можеха да видят в разгара на пандемията.

Големите европейски пазари, както и онлайн бизнесът донесоха двуцифрен растеж на компанията, но продажбите в Северна Америка се забавиха до 10,7% за цялата година, спрямо 18,8% през първото полугодие, обяви Lindt.

Забавянето „отчасти се дължи на временните проблеми с веригите на доставките, причинени от липсата на работна ръка и материали в три от производствените звена на Russell Stover”, посочва в имейл швейцарският производител на шоколад, визирайки американския бранд, който групата притежава.

„Недостигът на работна ръка и материали до голяма степен се отнася до Russel Stover и се подобрява от края на есента 2021 г.“, твърди компанията.

„Взети са мерки за допълнително подобряване на ситуацията. Уверени сме, че тя ще се нормализира през първото тримесечие на 2022 г.“, допълва Lindt.

Анализаторите заявиха, че очакванията към компанията са били много големи.

Анализаторът на Bernstein Бруно Монтейн твърди, че представянето е подкрепено от много силния пазар на премиум шоколад и увеличаването на пазарния дял. Добрите резултати в Европа и останалата част на света са компенсирали факта, че продажбите в Северна Америка не са изпълнили прогнозите.

Lindt заяви, че очаква органичните ѝ приходи от продажби да нараснат с 5-7% тази година, в съответствие със средносрочната и дългосрочната прогноза.

Компанията потвърди, че очаква да отчете оперативен марж от „около 14%“ за 2021 г., когато обяви пълните си резултати на 8 март.

През следващата година маржът ще достигне 15% според компанията, а след това ще расте с 20 до 40 базисни пункта годишно от 2023 г.

Пълните годишни приходи от продажби са се увеличили до 4,59 млрд. швейцарски франка (5,01 млрд. долара), което е над прогнозата за 4,55 млрд. франка по данни на Refinitiv.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:23 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още