Най-големият производител на диаманти в света De Beers успява да наложи едно от най-агресивните си увеличения на цените на диамантите през последните години, докато компанията се възползва от манията за купуване на необработени камъни, съобщава Bloomberg.
De Beers е повишила цените с около 8% на първата си продажба за годината, посочват източници, запознати със ситуацията, поискали анонимност заради конфиденциалността на информацията. Най-големите повишения са били за по-малките, по-евтини камъни.
Диамантената индустрия бе един от изненадващите победители, докато глобалната икономика се възстановяваше от първите ефекти на пандемията. Очаква се потребителското търсене за бижута с диаманти да отчете силен ръст за миналата година, а предлагането да остане ограничено.
De Beers повишаваше цените на необработените диаманти през по-голямата част на 2021 г., опитвайки се да се възстанови от първата година на пандемията, когато индустрията почти спря. Въпреки това повечето от тези ценови увеличения бяха фокусирани върху по-големите и по-скъпите диаманти, а акцентът сега е върху по-евтините камъни.
На тазседмичната продажба в Ботсвана De Beers е повишила цените на по-големите камъни с около 5%, казват източниците, а цените на някои по-малки необработени диаманти са били с по 20% нагоре.
Говорител на De Beers, която е подразделение на Anglo American, е отказал коментар.
По-малките диаманти, използвани в по-евтините бижута, продавани на места като Walmart, от години изпитват трудности заради свръхпредлагане. Те обаче отчетоха сериозен ръст към края на 2021 г. заради затягане на предлагането и нарастващите цени на по-качествените стоки.
Това доведе до лудо купуване на вторичния пазар, където акредитирани от De Beers и Alrosa купувачи продават на други производители на камъни. Това накара De Beers да отговори, повишавайки собствениците си цени.