Възраждането на филма на ужасите „Писък“ измести „Спайдърмен: Няма път към дома“ от лидерската позиция в боксофис класацията в САЩ и Канада. Лентата за супергероя вече се превърна в най-печелившия филм през пандемията с продажби за 1,6 млрд. долара на глобално ниво за четирите си седмици на екран, предава Bloomberg.
“Писък“ - новият филм от франчайза, който започна преди около 25 години – събра 30,6 млн. долара от продажби на билети в Северна Америка през уикенда, показват данни на Comscore. Това е над прогнозата на Boxoffice Pro за 29,8 млн. долара за филма на Paramount Pictures на ViacomCBS. В същото време „Няма път към дома“ генерира 20,8 млн. долара спрямо прогноза за 19,9 млн. долара.
Няма да бъде изненадващо, ако „Писък“ или „Няма път към дома“ оглавят боксофиса в САЩ и Канада през последните уикенди на месеца. Повечето други нови филми с премиера в кината преди февруари ще са с ограничено представяне, посочва Box Office Mojo.
“Писък“ събира звездите от оригиналния филм Нийв Кембъл, Кортни Кокс и Дейвид Аркет, а режисьори са Тайлър Гилет и Мат Бетинели-Оплин. В историята се разказва за нов убиец, избиващ тийнейджъри в градчето Уудсбъроу. Във филма участват още Мелиса Барера, Кайл Голнър и Мейсън Гудинг. Около три четвърти от критиците препоръчват филма, сочат данни на Rotten Tomatoes.
Холивуд иска да направи 2022 г. годината на своето завръщане. Големи филми ще дебютират само в кината, след като миналата година студиата пуснаха редица имена едновременно по екраните и в стрийминг услуги. Заради нарастващите случаи на заразени с Covid и слабото предлагане през първото тримесечие обаче е малко вероятно кината в САЩ и Канада да се доближат до сумата от 11,4 млрд. долара, генерирана от продажби на билети през 2019 г. Bloomberg Intelligence сега прогнозира приходи за около 8 млрд. долара в двете страни за тази година, което ще бъде почти двойно повече от 2021 г.
Някои от филмите, за които се говори най-много днес, бяха направени за стрийминг услуги, включително „Не поглеждайте нагоре“ на Netflix. Сатирата, посветена на климатичните промени, вече е сред най-популярните филми в услугата.