IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

И Walmart става обект на гняв в Китай

Търговецът на дребно рискува да попадне в капана на растящия потребителски национализъм в азиатската страна

17:41 | 29.12.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Магазин на&nbsp;Walmart в Китай.&nbsp;<em>Снимка: Qilai Shen/Bloomberg</em></p>

Магазин на Walmart в Китай. Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Най-големият търговец на дребно в света Walmart предизвика вълнение в китайските социални медии през последните дни, след като интернет потребители посочиха, че американската компания вече не предлага продукти от региона Синдзян в китайските си магазини Walmart и Sam's Club. Някои от потребителите заявиха, че са прекратили членството си в Sam's Club, а акаунти в социалните медии, свързани с Комунистическата партия, разкритикуваха компанията. Sam's Club е веригата за търговия на едро на Walmart, предназначена само за членове.

Северозападният китайски регион Синдзян, в който живеят предимно мюсюлмански малцинства, се превърна в геополитическо огнище на напрежение - и в етична дилема за американските мултинационални компании, които развиват бизнес в Китай.

Правителството на САЩ обвинява Китай в геноцид срещу религиозните малцинства в региона, а през миналата седмица президентът на САЩ Джо Байдън подписа закон, забраняващ вноса на множество продукти от Синдзян, освен ако компаниите не докажат, че продуктите не са произведени с принудителен труд, което се смята за трудно. Китай отхвърли обвиненията в геноцид и принудителен труд, като заяви, че политиката му в региона е насочена към борба с тероризма и защита на националната сигурност.

Други западни компании, като търговецът на бързооборотна мода Hennes & Mauritz (H&M) и производителят на спортни стоки Nike, също са обект на гнева на китайските потребители напоследък. И двете марки бяха бойкотирани за това, че не използват памук от Синдзян. Онлайн присъствието на H&M беше изтрито от китайския интернет тази пролет, след като шведската компания обяви, че вече няма да доставя стоки от Синдзян. Миналия четвъртък Intel поднесе извиненията си на китайските потребители, партньори и обществеността след протест срещу компанията в китайските социални медии.

Американският гигант в областта на чиповете публикува на уебсайта си писмо до доставчиците, в което ги моли да не доставят стоки от Синдзян, позовавайки се на американския закон. От своя страна Walmart беше въвлечен в спора в петък, след като потребители на местни платформи за социални медии написаха, че не могат да намерят продукти, които обикновено се доставят от Синдзян, в онлайн магазините, управлявани от Walmart и Sam's Club China.

Един от потребителите на услугата за микроблогове Weibo обвини Walmart, че „яде китайския ориз и въпреки това ни удря по лицето“. Други заявиха, че прекратяват членството си в Sam's Club, и споделиха екранни снимки от разговорите си с персонала за обслужване на клиенти, на които се вижда как прекратяват договорите си. Други пишат, че ще бойкотират магазините на Walmart. Някои потребители съобщиха, че онлайн службата за обслужване на клиенти им е казала, че въпросните продукти не са налични. Говорител на Walmart е отказал коментар.

През уикенда темата беше най-популярната в Weibo с над 170 милиона гледания и над 10 хил. публикации.

Така Walmart рискува да попадне в капана на растящия потребителски национализъм в Китай, който нанесе удар на марки като Dolce & Gabbana и H&M и доведе до спад на продажбите, след като компаниите се сблъскаха с политически чувствителните теми.

Залогът за Walmart, който се бори да се задържи в силно конкурентната индустрия на супермаркетите в Китай, е голям. Въпреки че е пионер във формата на хипермаркети в Китай преди десетилетия, пазарният дял остава непроменен на фона на натиска от страна на местни играчи като гиганта в електронната търговия Alibaba Group Holding Ltd. Sam's Club е светъл лъч за Walmart в Китай, където веригата се възприема като първокласна дестинация за хранителни стоки, в която се продават предимно вносни стоки. Компанията планира да има 100 магазина в страната до 2028 г. спрямо сегашните 33.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:45 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още